Ekonomi:
Tüketiciye yeni  haklar geliyor
 Gümrük ve Ticaret Bakanı Hayati Yazıcı, garanti belgelerinin Bakanlıktan onaylatılması şartının kaldırılarak bürokrasinin azaltılması yolunda önemli bir adım atıldığını bildirdi. Bakan Yazıcı, yazılı açıklamasında, Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'un yürürlüğe girmesinin ardından ikincil düzenlemeleri de hayata geçirmeye başladıklarını ifade etti. Bu kapsamda Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliği, Garanti Belgesi Yönetmeliği ile Tanıtma ve Kullanma Kılavuzları Yönetmeliklerinin yürürlüğe girdiğini belirten Yazıcı, ikincil mevzuat çalışmalarının tamamlanması ile birlikte tüketicilerin yeni haklara kavuştuğunu kaydetti.
YENİ DÜZENLEME 
NELER GETİRİYOR?
Bu kapsamda, tanıtma ve kullanma kılavuzuna ilişkin yeni düzenlemeler yapılarak satıcılara, tüketicileri doğru bilgilendirmeye yönelik yükümlülükler getirildiğini ifade eden Yazıcı, şu bilgileri verdi: "Mevzuatta "Kullanıcı arayüzü" tanımı yapılmıştır. Buna göre malın kullanıcı arayüzünde (dijital ekran) yer alan bilgilerin Türkçe olması zorunluluğu getirilmiştir. Bu şekilde tüketicilerimizin satın aldıkları malları doğru ve daha verimli kullanmaları, dolayısıyla maksimum faydayı elde etmeleri sağlanmış olacak.
TÜRKÇE ZORUNLULUĞU
'Emniyet kemerinizi takınız', 'Çocuk koltuğu kullanırken hava yastığını kapatınız' gibi malın güvenli kullanımına ilişkin bilgilerin yabancı dilde verilmesi tüketicilerin can ve mal güvenliği için güvenlik riski oluşturmaktadır. Bu nedenle, malın güvenli kullanımına ilişkin her bilginin, malın üzerinde de yer alması halinde, yazılı ve sesli ifadelerin Türkçe olması zorunluluğu getirilmiştir."
GARANTİ BELGELERİNDE DÜZENLEME
Garanti belgesinin tüketicinin haklarını bilmesine hizmet edecek şekilde hazırlandığını ifade eden Yazıcı, "Garanti belgelerinden Bakanlık onayı kaldırılarak bu alandaki bürokrasi ortadan kaldırılmıştır. Garanti belgelerinin Bakanlıktan onaylatılması şartı kaldırılarak bürokrasinin azaltılması yolunda önemli bir adım atılmıştır" ifadelerini kullandı.
SERVİSLER DE DÜZENLENDİ
6502 sayılı Kanunla ilk defa özel servislere de verdikleri hizmetten sorumlu olma yükümlülüğü getirildiğini hatırlatan Yazıcı, şöyle devam etti: "Buna göre herhangi bir markanın yetkili servisi olmayıp, özel servis olarak hizmet veren servis istasyonları da verdikleri hizmetten dolayı tüketicilere karşı sorumlu olacaklardır. Servis istasyonları, kendilerine teslim edilen arızalı mallar ile ilgili olarak malın teslim alındığına dair teslim fişi, ayrıca malın onarımı tamamlanınca yapılan işlemleri ve ücretini gösteren bir de servis fişi düzenleyeceklerdir. Bu şekilde, malın onarımına ilişkin yaşanabilecek ihtilafların da önüne geçilmiş olacaktır."
Anahtar Kelimeler
Misafir Avatar
İsim
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner77

Kurban Bayramı havayolu şirketlerinin yüzünü...

Haberi Oku