Sağlık:
Uyku problemine dikkat!
Alaaddin Keykubat Üniversitesi (ALKÜ) Alanya Eğitim ve Araştırma Hastanesi Psikiyatri Uzmanı Dr. Mustafa Akçan, uyku problemlerinin nedenleri, tedavi yöntemleri ve belirtileri hakkında bilgi vererek bazı uyarılarda bulundu. “Uyku, insan yaşamının yaklaşık 3’te birini kapsayan, beynin düzenli işlemesi için gerekli bir süreçtir. Uzun süreli uyku yoksunluğu, ciddi fiziksel ve zihinsel bozukluğa yol açabilir” diyen Akçan, uyku süresinin insan sağlığı üzerindeki etkilerini anlattı.  Akçan, “Bazı insanlar, her gece 6 saatten daha az uyuyan kısa uykucudurlar. Uzun uykucular ise 9 saatten fazla uyumayı severler. Kısa 
uykucular genellikle yeterli, azimli, sosyal becerileri iyi olan ve mutlu kişilerdir. Uzun uykucular ise hafif çökkün, kaygılı, sosyal olarak çekingen olma eğilimindedir. Fiziksel güç gerektiren iş, egzersiz, hastalık, gebelik, genel zihinsel stres ve artmış zihinsel aktivite uyku ihtiyacını arttırmaktadır” dedi. Uyku bozukluğunun birçok hastalığa neden olduğunu belirten Uzm. Dr. Akçan, “Geçen 30 yıl boyunca yapılan incelemeler uyku tıbbını multidisipliner (çok branşlı yaklaşım) bir yapıya kavuşturmuştur. Solunumla ilişkili uyku bozukluklarının tıbbi sonuçları üzerine olan araştırmalar birçok göğüs hastalıkları ve dahiliye 
uzmanının ilgisini çekmiştir. ‘Obstrüktif Uyku Apnesi’ araştırmaları, bunun hipertansiyon, kalp yetmezliği ve inme üzerine etkisini doğrular. Uykululuk kişinin sadece kendisinin değil aynı zamanda ailesini, iş arkadaşlarını ve toplumu etkileyen ciddi potansiyel olarak yaşamı tehdit eden bir durumdur. Uyku ile ilişkili motorlu taşıt kazaları önemli bir halk güvenliği sorununu temsil eder” diye konuştu. Uykusuzluğun en sık görünen uyku yakınması olduğunun altın çizen Akçan kadınlarda uyku probleminin erkeklere göre daha sık yaşandığını söyledi. Uzm Dr. Akçan, “Kadınlarda erkeklere göre 2 kat fazla görülür. Uyku 
bozukluğunun temel klinik özelliği sık ve süreğen şekilde uykuya başlama ve sürdürme güçlüğüdür.  Hastalar gece uykuya başlamada güçlük, gece sık uyanma, gece uyandıklarında tekrar uykuya geçmede güçlük, sabaha doğru erken uyanmadan ve uykunun direnci olmadığından yakınırlar.  
UYKUSUZLUK YAŞAM KALİTESİNİ DÜŞÜRÜYOR
 Uykusuzluk gündelik yaşamda en çok yorgunluk, motivasyon güçlüğü, dikkat azalması, hafıza işlevlerinde bozulma, tepkisellik, gündüz uykululuğuna sebep olur. Son olarak hangi tedavi yönetimi seçilirse seçilsin öncelikle uygulanması gereken hastalara ‘uyku hijyeni eğitimi’ verilmelidir. Eğer açsanız yatmadan önce hafif atıştırmalı, düzenli egzersiz yapmalı, yatmadan önce yaklaşık 1 saat dinlenmelisiniz. 
Yatak odanız serin ve karanlık olmalı. Yatmadan hemen önce ağır egzersiz yapmaktan kaçının. Yatakta Tv izlemeyin ve ağır yemek yemekten kaçının.  Akşam kahve içmek, uykuya dalmak için alkol almak, yatakta telefonla konuşmak da önermediğimiz diğer davranışlar” şeklinde konuştu. 
Anahtar Kelimeler
Misafir Avatar
İsim
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner77

banner87

Sarımsak ödem atıyor

Haberi Oku