banner84

2019’da 105 yeni otel yapılacak

HMT Otel Yatırım ve İşletme Danışmanlığı'nın kurucusu Hamit Topaloğlu, 2019'da Türkiye'de 105 yeni otel açılacağını belirtiyor. Otel yatırımlarının hala kulaktan dolma bilgilerle yapıldığını ifade eden Topaloğlu, doğru yere doğru otel yapılmasının da yeterli olmadığını dile getiriyor.

2019’da 105 yeni otel yapılacak
2018’in morali ile yeni otel yatırımları yeniden hızlandı. HMT Otel Yatırım ve İşletme Danışmanlığı olarak yapmış olduğumuz araştırmalara göre 2019’da 105 yeni otel açılacak. Başta İstanbul olmak üzere her Anadolu şehrine yeni bir otel geliyor. 43 şehirde açılacak olan otellerin yüzde 65’İ 3 — 4 yıldızlı ve yüzde 35’İ 5 yıldızlı otellerden oluşuyor. Büyük bir kısmı uluslararası zincir otellerin “franchise” sözleşmeli otellerken, bir kısmının “bağımsız özel marka” ve Türk zincir markaları tarafından işletilmesi planlanıyor. İstanbul ve Anadolu şehirlerine planlanan yeni oteller “şehir oteli” planlanırken; Antalya, İzmir, Muğla ve Trabzon’da planlanan oteller “resort” olarak planlanıyor. 2015 sonlarından başlayan ve 2016-2017 yıllarında devam eden kriz dönemi son bulmuş ve yükseliş trendine girilmiş bulunuyor.
2019 ALTIN YIL OLACAK
Türkiye turizmi hız kesmeden büyümeye devam ediyor. Sektör düşse de kalkmasını biliyor. 2019’da 40 milyar dolara yakın turizm geliri elde ederek, 40 milyonun çok üzerinde turist ağırlayacağımıza inanıyoruz. 2019 yılında, 2018’e göre yüzde 20’ye yakın bir büyüme bekliyoruz. Krizden çıktığımızda büyüme daha çok turist sayısı merkezli oldu. 2019’da hem turist sayısının hem de fiyatların artacağını öngörüyoruz. Döviz kurundaki artış sebebi ile iç turizmin daha hareketli geçeceğini düşünüyoruz. Arz-talep dengesine uygun fiyatlandırma yapılması çok önemlidir. Turizmin çeşitlenmesi ve 12 aya yayılması önceliğinin devam etmesi gerekli. Sahil, kayak, kültür turları, gastronomi turları, yeni gelişen bölgeler (Kars, Karadeniz, Van destinasyonları), termal turizm, sağlık turizmi, hep hedefte olmalı. İstanbul’un uluslararası kongre merkezi olma çalışmaları hızlandırılmalı ve pazarlamasına önem verilmeli. İstanbul’un ulaşım altyapısının hızlı bir şekilde çözülmesi gerekmektedir.
''KULAKTAN DOLMA BİLGİLERLE...''
Turizmin bu kadar hızlı gelişmesinin yanında ve bu kadar yeni otel yatırımının planlandığı dönemde bile otel yatırımcılarımız aynı hataları tekrar tekrar yapmaya devam ediyor. “Kulaktan dolma” bilgilerle, eşe dosta sorarak çok ciddi yatırım kararları alıp gerçekleştirmeye devam ediyorlar. Büyük hacimli bu yatırımların bilenlere danışılarak yapılaması hem yatırım süresini kısaltır hem de maliyeti düşürür. Çok ciddi ve detaylı bir fizibilite raporunun hazırlanması, doğru yere – doğru otel felsefesinin benimsenmesi, doğru konsept ve markaya karar verilmesi bir otel yatırımı için çok önemlidir. Unutmayın oteli açtığınız gün misafire ihtiyacınız var. Bu nedenle yatırım kararı alır almaz, otelin marka ve konsepti belirlenir belirlenmez “pazarlama” faaliyetleri aynı anda başlamalı. Otel açıldıktan sonra satış En pahalı malzemeleri alarak, en iyi otelleri yaparak, açtığınız gün otelin dolmasını beklemeyin. Bunun İçin çok önceden pazarlamanız gerekli. Otelin doğru işletilmesi ve doğru pazarlamasının yapılması, karlılığın arttırılması açısından çok önemidir. Doğru yere doğru otelin yapılması çok önemli olsa dahi yeterli değildir.

Güncelleme Tarihi: 08 Ocak 2019, 16:18

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Üye değilseniz hemen üye olun veya giriş yapın.

SIRADAKİ HABER