Turizm:
'Otel yatırımı için istatistik yetmez'
 Turistik Otelciler, İşletmeciler ve Yatırımcılar Birliği (TUROB) Başkanı Timur Bayındır, otel yatırımları ilgili olarak yeni değerlendirmeler yaptı.
Turizmin, bugün dünya ekonomisi içerisinde gelir sağlayıcı faktörlerin başında yer alan, büyük oranda yatırım yapılan ve gelişen bir sektör haline geldiğine vurgu yapan Bayındır, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Ülkemizde de gelişen turizm hareketlerinin, ağırlıklı olarak otel yatırımlarına yansıdığını görmekteyiz. Ancak her zaman altını çizerek belirttiğimiz üzere, yatırımların, salt turizm istatistiklerine dayanarak değil, titiz bir fizibilite çalışması ile ihtiyaçlar tespit edilerek yapılması gerekmektedir. Her ay açıklanan teşvikleri incelediğimizde genel tablo ağırlıklı olarak yüksek kapasiteli 4 ve 5 yıldızlı oteller ile İstanbul ve Antalya'yı işaret etmektedir. Bu şehirlerimizin turizm gücü düşünüldüğünde, yatırımların yoğunlaşması normal olsa da, arz fazlasına bağlı olarak otel doluluklarındaki gerileme ve potansiyel düşünüldüğünde, Anadolu'ya doğru yönelecek yatırımların daha önemli ve verimli olduğunu söyleyebiliriz.”
DOĞRU LOKASYON ÖNEMLİ
Trabzon, Eskişehir, Konya, Kayseri, Malatya, Van, Bursa, Mersin, Adana, Diyarbakır ve İzmir’in otel yatırımları için önde gelen şehirler olduğuna işaret eden Bayındır,  “Bununla beraber dünya genelinde ziyaretçi trendlerin daha küçük butik konseptli otellere yöneldiği görülmektedir. Asıl önemli olan doğru lokasyonda doğru hedef kitleye hitap edecek tesisler yaratmaktır. Günümüz turistinin gözünde, ziyaret edilen bölge bir bütün olarak değerlendirilmektedir. Şehrin altyapı ve üstyapıdaki başarısı, Hava alanı hizmetleri, ulaşım kolaylığı, restoran ve eğlence merkezlerinin çeşitliliği ve kalitesi, esnafın ve halkın bilinçli yaklaşımı gibi pek çok unsur turizm imajına etki etmektedir. Yapılacak yatırımların yeni otellerden ziyade, turizm çeşitliliğine ve mevcut ürünlerin geliştirilip, iyileştirilmesine yönelik olması, bahsetmiş olduğum artan pazar rekabeti anlamında ülkemize çok daha fazla avantaj sağlayacağı düşüncesindeyim” diye konuştu. 
Bayındır sözlerini şöyle sürdürdü: “TUROB olarak, biz bu anlamda sektörümüze ışık tutmaya gayret ediyor ve ülkemiz çıkarına işleyecek ortak hedefler üzerine çalışmalarımızı yürütüyoruz. Bu çalışmalarda, ülkemizin ekonomik, sosyal ve turizm açısından merkezi sayılan İstanbul markası bizim için son derece önemlidir. Şehrin, bir kültür mozaiği ve temsili bir marka olması hepimize büyük bir sorumluluk yüklemektedir. Bu markayı güçlendirmek ve yaşatmak için değişen dünya dinamiklerine ve beklentilere cevap verebilmek ve bu doğrultuda planlama yapabilmek kaçınılmaz bir gerçektir.  Bununla beraber Anadolu'daki şehirlerimizde sevindirici gelişmeler yaşanmaktadır.”

Anahtar Kelimeler
Misafir Avatar
İsim
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner77

Bayramda oteller dolacak
Alanya Turistik İşletmeciler Derneği (ALTİD) ve Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Yönetim Kurulu...

Haberi Oku