Turizm:
‘Turizm marka olmalı'

Hazine ve Maliye Bakanlığı ile Strateji ve Bütçe Başkanlığı tarafından hazırlanan Cumhurbaşkanlığının Yıllık Programı’nda yer alan turizm sektörüne yönelik plan ve hedefler turizmciler tarafından memnuniyetle karşılandı. Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) Başkanı Timur Bayındır konuyla ilgili açıklamasında, “Programda yer alan plan ve hedeflerin başarıya ulaşması için sektör olarak her türlü desteğe hazırız. Turizm dünyasının temsilcileri olarak, her zaman istikrardan ve büyüyen Türkiye'den yana olduk. Sektör olarak ekonomiye katkımızı artırmak için elimizden ne geliyorsa yapıyoruz. Turizm sektörü Türk ekonomisine en büyük katkıyı sunacaktır” dedi. Bayındır, planların uygulanması ve hedeflere ulaşılması için Kültür ve Turizm Bakanlığı ile ortak çalışma içinde olacaklarını kaydetti.

GELİR ARTIRICI UYGULAMALAR ŞART

Resmi Gazete’de yayımlanan Cumhurbaşkanlığı Yıllık Programı’nda 2019 yılında Türkiye’ye gelen yabancı ziyaretçi sayısının 41.5 milyon, elde edilen turizm gelirinin ise 35.2 milyar dolar olarak hedeflendiğini hatırlatan Bayındır, bu hedefin rahatlıkla ulaşılabilir olduğunu kaydetti. Bayındır, “Bu yıl ilk 9 ayda yabancı ziyaretçi sayısında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 21 artış gerçekleşti ve 37 milyon kişiye ulaştı. Bu artış trendinin gelecek yıl da süreceğini öngörüyoruz. Gelirlerde de artış söz konusu. Ama gelirde, turist ve doluluk artışı kadar hızlı bir yükseliş gerçekleşmedi. Mutlaka ve mutlaka kişi başı harcamayı dolayısıyla gelirleri artırıcı uygulamaları devreye sokmak zorundayız. Belki turist sayısını beklentilerin üzerinde artırabiliriz ama asıl önemli olan geliri artırmak. Kişi başı harcamayı dolayısıyla gelirleri artırıcı uygulamaları devreye sokmak zorundayız” diye konuştu.

TURİZMDE MARKA OLMA HEDEFİ

Cumhurbaşkanlığı Yıllık Programı’nda Türkiye’nin turizmde nitelikli işgücü tesis ve hizmet kalitesiyle uluslararası bir marka haline gelmesinin temel amaç olduğu belirtilerek, sektörde, doğal ve kültürel değerlerde koruma-kullanma dengesi gözetilerek sürdürülebilir bir büyümenin gerçekleştirilmesi ve turizm gelirlerinin arttırılması hedeflendiği kaydedildi. Programda, “Sektörde yerel turistik değerleri göz önüne alan ve farklı turizm türlerini entegre eden, turistlerin ihtiyaçlarını ve taleplerini gözeten yeni bir yönetim anlayışına ihtiyaç duyulmaktadır. Bu nedenle destinasyon yönetimine geçilmesi çalışmalarına ağırlık verilmesi, varış noktası temelinde projelendirme çalışmalarının yapılması, ilerleyen süreçte de varış noktası bazında teşvik ve tanıtım uygulamasına geçilmesi önemli görülmektedir. Sektörde hizmet kalitesinin arttırılması için işgücü piyasası ile turizm eğitim sistemi arasındaki bağın güçlendirilmesi, tanıtım faaliyetlerinde etkinliğin sağlanması için ise tanıtım fonlarının tek çatı altında toplanması ve tanıtım çalışmalarının koordineli yürütülmesi önem arz etmektedir” ifadelerine yer verildi.

Misafir Avatar
İsim
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner77

banner87

Alanya’nın ‘Sağlık turizmi’ atağı
İslam Ülkeleri Sağlık Turizmi Konseyi görüşmelerine katılan kapsamlı bir heyet sağlık turizmi imkanları...

Haberi Oku