Turizm:
'Turizmde zihniyet değişmeli'
Mevlüt UYGUR
Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Ersoy, sektöre sert mesajlar verdiği bir açıklamasında, Türkiye’yi en çok turizm geliri elde eden ilk 10 ülke arasına sokmak için kendisinin de heyecan ve kararlılık olduğunu belirtti.  "Bu uçağa binenler binecek, binmeyenler arkadan bakmaya devam edecek" diyen Ersoy, "Şimdi özgüvenli olma ve bir üst lige çıkma zamanı. Biz Türkiye olarak buna hazırız. Ama maalesef küçük bir kesim devlet teşviki ve katkısıyla devam edelim. ‘Küçük olsun benim olsun ülke ne olursa olsun’ diyenler var. Arkadaşlar bu devir kapandı. Türkiye artık küçük değil, büyük hesapların peşinde ve bunun için gerekli alt yapıyı hazırlamaya da hazırız. Bizim de turizmciler olarak özgüvenimizi kazanıp hızla yol almamız gerekiyor. Einstein’in bir lafı var, Aynı şeyi yaparak farklı sonuç beklemek deliliktir diyor. Biz artık yeni adımlar atmak zorundayız. Bu amaçla ilk başlanacak yer, zihniyetin değişmesi. Yatırımcı patron arkadaşlar müdürlere doluluğu sorarlar. En büyük hata bu. Arkadaşlar, yarından itibaren müdürünüze kişi başı gecelik geliriniz ne diye sormalısınız. Bunu yapmazsak kaliteden taviz veririz" dedi.
'ÜRÜN ÇEŞİTLİLİĞİNİ ARTTIRMAMIZ GEREKİYOR'
Bakan Ersoy'un bu sözlerini, Alanya Postası'na değerlendiren Alanya Turistik İşletmeciler Derneği (ALTİD) Başkanı Burhan Sili, turizmde kişi başı gelirin artması için turizmde çeşitlendirmeye gidilmesi gerektiğinin altını çizdi. Turizmde kişi başı gelirin artmasının son derece önemli olduğunu vurgulayan Sili, "Kişi başından elde edilen ortalama gelirin yükselmesi lazım. Bu ekonomik anlamda son derece önemli. Bunun için zaten sayın bakanımızın önerdiği bir konu var. Ama işin özünde, hem  Alanya üzerinde söylüyorum hem de Türkiye genelinde de, bizim hali hazırda yapmakta olduğumuz özellikle sahil kesiminde turizmin çeşitlendirilmesi gerekliliği var. Buna da imkanlar var. Sağlık turizmi, spor turizmi, kültür, turizmi bunların başlıcaları. Daha önceden pay aldığımız, son dönemde durmuş olan, ama  bugün tekrardan programlanmaya başlamış ve gelecekte de ön görülen kongre turizmi de bunun içerisinde. Bu anlamda hem Alanya üzerinde hem de Türkiye genelinde bunu artırmamızın yolu, ürün çeşitliliği ve kaynat pazar çeşitliliği. Sayın bakanımız da bu noktada, Türk Hava Yolları'nın (THY) elimizde çok güçlü bir argüman ifade etmiş. Bizde katılıyoruz buna. Kaynat pazarlardan müşterinin buraya gelebilmesi bakımından THY çok önemli" dedi.  
'ZİHNİYETİMİZİ DEĞİŞTİRİRSEK BAŞARILI OLURUZ'
Turizmde zihniyet değişikliğine de dikkat çeken Sili, "Bakanımız, 'dolulukları değili kişi başı gelirlere bakalım' demiş. Önce kişi başı gelir nedir? Sonra doluluk, sonra da faaliyetlerle alakalı durum nedir? Bunların değerlendirilmesi lazım. Tabi ki öncelikle kişi başı gelir noktasında daha az farksa, daha yüksek gelir edebilme olasılığımız var. Bu da bizim uzun süredir söylediğimiz yatak arzının artıyor olmasının oluşturduğu bir handikap. Bundan sonra hem kendimize güvenerek hem de önümüzdeki argümanları doğru kullanarak, ülkemizin turizmden elde ettiği kişi başı geliri arttırma noktasında bir zihniyet değişikliği gerçekleştirebilirsek başarılı bir sonuca ulaşırız. Bunu da yapmalıyız. Bu anlamda yatırımcı patronlarımız tesislerindeki doluluğu değil de elde edilen kişi başı geliri sormalıyız. Bizde işletmelerimizi yöneten profesyonellerle oturup konuşurken, gelir anlamında hangi noktadayız diye konuşmalıyız. Maliyet odaklı turizm yapmak yerine gelir odaklı turizm yapmalıyız" diye konuştu. 
'BU PAZARDA KAYBOLURDUK'
Alanya Turizm Tanıtma Vakfı (ALTAV) Başkan Yardımcısı Mehmet Dahaoğlu, da, "Bakanımız güzel söylemiş, doğru söylemiş ama genel konuşma yapmış. Zira ülkemizin doğusu ile batısını, kuzeyi ile güneyini aynı özellikte pazarlayamayız. Türkiye yıllardan beri geçmişinde maalesef bir çok sorunla karşılaştı ve her seferinde gerek devletin desteği gerek sektörün ve bireylerin desteği ile bu zorlukların üstesinden gelerek aydınlık günlere çıktı. Keşke hiç bu durumlara düşmeseydik de bizlerde devletimizden destek almasaydık, kendi ayaklarımızın üstünde yardımsız basabilseydik. Fakat burada en büyük desteğin sektör temsilcilerinin çaba ve gayretleri ile olduğunu da unutmamak lazım. Hangi patron, hangi müdür veya çalışan isterki zarar etmek, borç batağına saplanmak. Şayet fiyatlarımızdan ödün vermeseydik, her birimiz kendi imkanlarımızla tanıtım elçisi olmasaydık bu kadar kısa sürede toparlanamazdık ve bu pazarda kaybolup giderdik" dedi.
'ZAMANA İHTİYACIMIZ VAR'
İlk fiyatı düşeren bölgenin Belek bölgesi olduğunu ifade eden Dahaoğlu Alanya'nında bu çarkı tatip etmek zorunda kaldıklarını belirtti. "Tabiki Alanya’daki bir oteli, Belek oteli fiyatıyla pazarlamak isterdik fakat fiyatı ilk düşüren bölge orası olduğu için bizlerde bu çarkı sadece takip etmek zorunda kaldık" diyen Dahaoğlu, "Avrupa’da sadece zengin turistler olmadığı gibi bizde de sadece 5 yıldızlı tesisler yok. 3 yıldızlı,2 yıldızlı, apart belgeli hatta belediye belgeli tesislerimiz de mevcut ve arza göre talep alıyoruz. Bu tesislerinde desteği ile 40 milyon sayılarına ulaştık. İnanıyorum ki bakanımızın dediği gibi geçmişte aldığımız zengin turistleri tekrar ülkemize çekeceğimiz zaman, tesislerimizi, bölgemizi daha iyi rakamlarda pazarlayacağımız günler yakındır. Fakat bunun sadece THY uçak sayısının çoğalması ile değil charter seferlerinin de artmasına ve imajımızı düzeltmemiz için biraz daha zamana ihtiyacımız olduğunu düşünüyorum" şeklinde konuştu.
Misafir Avatar
İsim
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner77

banner87

‘Misafirler 2019 fiyatlarından mutsuz’
Etstur, 2018 sezonuna ilişkin değerlendirmelerin ve 2019 sezonuna ilişkin beklentilerin dile getirildiği bir...

Haberi Oku