Bakanlık, bu mağduriyetleri gidermek için tüketici hakem heyetlerine 755 bin başvuru iletildiğini ve bunlardan 762 binin çözüme kavuşturulduğunu açıkladı. Toplamda 7 milyar TL’nin üzerindeki maddi değerle tüketici şikayetleri değerlendirildi.

Ayakkabılar, 100 bin 448 başvuru ile ilk sırayı alırken, kıyafetler ve kredi kartı üyelik ücretleri gibi diğer ürünler de yüksek başvuru aldı. Bunun yanı sıra, cep telefonu ve internet abonelikleri ile ilgili şikayetler de dikkat çekici oranda arttı.

Ticaret Bakanlığı, tüketici hakları ihlali yapan firmalara 4,5 milyar TL'yi aşan idari para cezaları kesti. En büyük cezalar, mesafeli sözleşmeler, devre tatil ve garanti belgeleri gibi doğrudan tüketiciyle ilgili işlemler nedeniyle kesildi. Ayrıca, aldatıcı reklamlar ve haksız ticari uygulamalar sonucu da cezalar verildi. Güvenlik ihlalleri nedeniyle çeşitli sektörlerde de cezalar uygulandı.

Tüketiciler, Bakanlık tarafından Alo 175 Tüketici Danışma Hattı üzerinden günlük ortalama 1.000 çağrıya yanıt veriliyor. Bakanlık, tüketicileri, tatil dolandırıcılığına ve yetkili servis sorunlarına karşı uyararak, mesafeli sözleşmelere dikkat edilmesi gerektiğini vurguladı. Ayrıca, yeni yenilenmiş ürünler alırken, ürünlerin sertifikalarını ve yetkilendirilmiş servis merkezlerini kontrol etmeleri gerektiği belirtildi. -Haber Merkezi 

Kaynak: Haber Merkezi