Türkiye turizmi, Temmuz ve Ağustos ayları için belirlenen tatil fiyatlarıyla Avrupa'nın önde gelen destinasyonlarından İspanya'yı dahi aşmış durumda. Ancak döviz kuru politikasının rekabet avantajını zayıflatmasıyla birlikte, sektör zorlu bir dönemeçten geçiyor. Turist sayılarında düşüş yaşanırken, Euro bazında fiyatlar yüzde 43 oranında artış gösterdi.
KAYIPLAR VAR
Yaz sezonuna yüksek fiyatlar ve düşük doluluk oranlarıyla başlayan Türkiye, bu durumun temelinde sabit kur politikasının yattığını vurguluyor. Yılın ilk dört ayında 10,5 milyon turisti ağırlayan Türkiye, geçen yıla kıyasla yüzde 0,6'lık bir düşüş kaydetti. Özellikle Şubat ve Mart aylarında ziyaretçi sayısında yüzde 13'e varan kayıplar dikkat çekiyor.
REKABET GÜCÜ KAYBEDİLDİ
Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Kaan Kavaloğlu, kurdaki istikrarın fiyatları düşürme esnekliğini kısıtladığını belirtti. Kavaloğlu, giderlerin arttığını ve ülkenin rekabet gücünü kaybettiğini söyledi.
İSPANYA'NIN GELİRİ FAZLA
İspanya Sanayi ve Turizm Bakanı Jordi Hereu'nun açıklamalarına göre, ülke 2024 yılında 94 milyon turist ağırlayarak 126 milyar Euro turizm geliri elde etti. Türkiye ise 62 milyon turistten 60 milyar dolar gelir sağladı. İspanya'da bu yılın ilk iki ayında turizm gelirleri yüzde 9 artarken, ilk dört ayda ülkeyi ziyaret eden turist sayısı yüzde 7,1'lik artışla 25,6 milyona ulaştı. Kavaloğlu, özellikle Antalya'da yılın ilk üç ayının zayıf geçtiğini ve Mayıs ayı verilerinin de geçen yılın gerisinde kalabileceğini ifade etti. Buna rağmen, turizm sektörünün yaz döneminden daha olumlu sonuçlar beklediğini dile getirdi. -Haber Merkezi