Dünya’nın en önemli turizm merkezlerinden olan Alanya sezon boyunca milyonlarca misafir ağırlıyor. Misafirliğini ağırlarken ise birçok zorlukla da mücadele ediyor.
ALANYA RAKİPLERİN ÖNÜNE GEÇMEYE ÇALIŞIYOR
Bunların en önemlisi ise rakip destinasyonlarla mücadele. Rakiplerinin önüne geçmek için ise TGA, ALTSO ve ALTAV gereken bütün çalışmaları yapıyor. Konuyla ilgili değerlendirmede bulunan Turizm Geliştirme Ajansı (TGA) Yönetim Kurulu üyesi ve Akdeniz Temsilcisi Şükrü Cimrin Alanya’nın rakipleri karşısındaki avantajlarını ve dezavantajlarını sıraladı.
İŞTE ALANYA’NIN RAKİPLERİ
Cimrin açıklamasında,” Bizim Akdeniz çanağında Alanya daha çok yaz destinasyonu, ancak farklı ürünlerle turizmi 12 aya yaymaya çalışıyoruz. Bu konuda hem bölge hem ülke bazında çalışmalar yapılıyor. Alanya özelinde misafirlerimizin yoğunluğunu ağırladığımız yaz döneminde en büyük rakiplerimiz İspanya, Yunanistan, İtalya, Hırvatistan, Portekiz ve Bulgaristan.
BENZER ÖZELLİKLERİ VAR
Bunların içinde ise en önemlileri İspanya ve Yunanistan bunun nedeni ise bizimle çok benzer özellikler taşıması. Bizim bazı avantajlarımız ve dezavantajlarımız var. En büyük dezavantajımız Avrupa Birliği’nin dışında olmamız.
HER ŞEY DAHİL GÜÇLENDİRİYOR
Bu ulaşılabilirlikle alakalı, Alanya’ya gelen misafirlerin çoğunluğu paket turla geliyor. Ancak İspanya’ya giden misafirlerin çoğu uçuşunu kendi organize ediyor. Çünkü Avrupa içinde uçuş ağı çok geniş ve uygun fiyatlı. En güçlü olduğumuz yönler ise misafirperverlik, otellerimiz, her şey dahil sistemini çok iyi sunmamız. Çok tartışılan bir konu ancak bizim güçlü olmamızda çok büyük payı var” dedi.
EN İYİ HİZMET İÇİN MÜCADELE
Turizmi geliştirmek için verilen mücadele hakkında da konuşan Cimrin,” Rakiplerimiz de kendisini sürekli yenileniyor. Bizde bununla alakalı hem tesis hem de şehir olarak çalışıyoruz.
'TATİLİ DEĞİL, ALANYA'YI SATIYORUZ'
Biz tatili değil Alanya’yı satıyoruz. Çok farklı fiyatlarda çok çeşitli ürünler sunabiliriz. Bu da operatörler için çok çekici. Bizim burada asıl parlatmamız gereken şehrimiz.
12 AYA ÇIKARIYOR
Alanya’ya gelen misafirin tesisten çıktıktan sonra yaşayacağı deneyim, iyi ki otelden çıktım demesi. Rakiplerimizle yaşadığımız en büyük mücadele bu. Bunları da en iyi seviyeye çıkarmak ve turizmi 12 yaya çıkarmak için TGA’nın yaptığı çalışmalar, ALTAV’ın ve ALTSO’nun yaptığı çalışmalar da bu yönde. Alanya’nın ekonomisinin merkezinde turizm var diğer sektörler turizmin etrafında şekilleniyor” diye konuştu. -Fatma Bedia UYAR