Alanya Ticaret ve Sanayi Odası (ALTSO) Başkanı Eray Erdem, turizmde yaşanan gerilemenin tüm sektörleri olumsuz etkilediğini belirterek, çözüm için markalaşma, çeşitlenme ve cesur adımlar gerektiğini vurguladı. Erdem, özellikle merkezin cazibesini yitirmesinin ciddi bir sorun haline geldiğini ve bu durumun ekonomik döngüyü zayıflattığını söyledi.

DOĞRU YOL HARİTASI GEREKİYOR

“Turizmde kan kaybettiğimiz için tüm sektörlerde kan kaybediyoruz” diyen Alanya Ticaret ve Sanayi Odası (ALTSO) Eray Erdem, daha temkinli, özeleştiri yaparak ve doğru yol haritası ile cesur adımlar atarak sorunların çözülebileceğini söyledi. Turizm Master Planı’nda en temel maddenin ‘markalaşmak’ olacağını kaydeden Erdem, “En temel madde markalaşma. Geçtiğimiz haftalarda yapılan spor turizmi adımını çok doğru buluyorum.


Turizmi çeşitlendirmek lazım. Başta Belediye Başkanımız Osman Tarık Özçelik ve Başkan Danışmanı Abrurahman Açıkalın’ın müthiş başarısı var. Dünya Voleybol Federasyonu’nu buraya taşımak kolay bir şey değildi” diye konuştu.

ÖNCELİK ALANYA

Pazarlamada Alanya’nın önceliklendirilmesi gerektiğini belirten Erdem, “80’li 90’lı yıllarda Kemer’de konaklayan misafir günübirlik Alanya’ya gelirdi. Öncelikle merkeze Alanya’yı koymamız lazım. Şehir cazibesini kaybetti. Şehrimizin 170 bin yatağı var. Bunun 20 bini merkezde ama eski.


Geri kalan 150 bin yatak Dinek ve Alara arasında. Biz oradaki 150 bin müşteriden merkeze misafir alamıyoruz. Çok basit bir işlem var aslında. Alara Çayı’ndan Kargıcak’a kadar Hafif Raylı Sistem geliştirelim. Misafirlerin en büyük şikayeti düzenli taşıma sistemi olmaması. Düzenli durağımız bile yok. Hafif Raylı Sistem olsa o bölgede her gün konaklayan 150 bin misafirin yüzde 10’u bile günlük merkeze taşınsa ekonomiye çok büyük katkı”dedi. -Fatma Bedia UYAR

Muhabir: Fatma Bedia UYAR