Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Kaan Kavaloğlu, Antalya özelinde konaklama süresinin 8 güne kadar gerilediğini belirtirken, Alanya’da da benzer bir tablo yaşandığını aktardı. Temmuz ve Ağustos ayları için 2 milyon turist hedefi konulduğunu ancak bu hedefe ulaşmak için yoğun çaba harcandığını söyledi.
TURİSTLERİN BÜTÇESİ DARALIYOR
Alanya Turistik İşletmeciler Derneği (ALTİD) Başkanı Burhan Sili, savaşlar nedeniyle uçuş kapasitesinde azalma yaşandığını ve Alanya’ya gelen turistlerin fiyat hassasiyetinin arttığını belirtti. Küçük ve orta ölçekli işletmelerin zarar etmeden yılı kapatmaya çalıştığını, ancak 2026’da risklerin büyüdüğünü ifade eden Sili, personel maliyetlerinin yüzde 50’nin üzerine çıktığını da vurguladı.
ALANYA VE TÜRKİYE 'PAHALI ÜLKE' ALGISIYLA MÜCADELE EDİYOR
Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği (POYD) Başkanı Hakan Saatçioğlu, Türkiye’nin ve dolayısıyla Alanya’nın turizmde ciddi bir algı problemi yaşadığını, destinasyonun giderek pahalı olarak görüldüğünü söyledi. Döviz kurundaki dalgalanma ve enflasyonun maliyetleri artırdığını belirten Saatçioğlu, tanıtım stratejilerinin güncellenmesi gerektiğinin altını çizdi.
2026 İÇİN KRİTİK UYARI
Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Yönetim Kurulu Üyesi Hamit Kuk, Alanya’nın da içinde olduğu Türkiye’nin artık rakip destinasyonlara kıyasla daha az tercih edildiğini belirtti. “Yurt dışında kahve fiyatı 1,5 euro iken Türkiye’de 4 euro’ya kadar çıkıyor, turist bu farkı sorguluyor” diyen Kuk, sadece otel fiyatlarının değil, restoran ve eğlence sektöründeki fiyatların da Türkiye’nin turizm imajını olumsuz etkilediğini ifade etti. Kuk, Türkiye’nin 40 yıllık turizm stratejisinin artık güncellenmesi gerektiğini, aksi takdirde 2026’da da turizmde önemli kayıpların yaşanabileceğini söyledi. -Haber Merkezi