Bakan Uraloğlu, İpek Yolu güzergahında bulunan Konya’nın tarih boyunca Anadolu’nun önemli merkezlerinden biri olduğuna dikkat çekti. Günümüzde doğu-batı ve kuzey-güney ekseninde önemli bir kavşak noktası olarak hizmet verdiğini belirtti.
122 KİLOMETRELİK DEV PROJE
Konya Çevre Yolu’nun toplam 122 kilometre uzunluğunda olduğunu vurgulayan Uraloğlu, 22 kilometrelik ilk kısmın 2020 yılında tamamlandığını hatırlattı. İkinci kısmın 46 kilometre, üçüncü kısmın ise 54 kilometre uzunluğunda olduğunu ifade eden Uraloğlu, projenin tamamının 6 şeritli, sıcak asfalt kaplamalı bölünmüş yol standardında tasarlandığını söyledi.
30 KİLOMETRELİK YOLDA ÇEVREYE ÖNEM VERİLDİ
Yeni hizmete açılacak 30 kilometrelik bölümde çevreye duyarlılık göz önünde bulundurularak 44 bin fidan dikildiği bilgisi paylaşıldı. Ayrıca, bu bölümde 3 köprülü kavşak, 1 viyadük, 3 köprü, 18 altgeçit ve 57 menfez inşa edildiği açıklandı.
TRAFİK YÜKÜ AZALIYOR, EKONOMİ KAZANIYOR
Transit trafiğin çevre yoluna yönlendirilmesiyle şehir içi trafiğin rahatlayacağını belirten Uraloğlu, projenin Konya’nın turizm ve ticaret potansiyelini artıracağını dile getirdi. Yolun hizmete girmesiyle zamandan 4,6 milyar, akaryakıttan ise 1,4 milyar olmak üzere yılda toplam 6 milyar lira tasarruf sağlanacağı ve karbon salınımının 81 bin 400 ton azaltılacağı ifade edildi.
SEYAHAT 17 DAKİKAYA İNİYOR
Eski çevre yolunda 49 dakika süren ulaşımın, yeni çevre yoluyla 17 dakikaya ineceği, ayrıca yolun mesafeyi 40 kilometreden 30 kilometreye düşüreceği belirtildi.