2025 yılı turizm sezonuna az kala Alanya'da da dış pazar hazırlıkları başladı. Kentin vazgeçilmez kaynak pazarı arasında olan İskandinav pazarında 2025 yılında turizm sezonunda yüzde 10 artış bekleniyor. Yapılan tanıtımlar, bu pazarın kriterlerinin sağlanması ve bu yönde yapılan çalışmalar İskandinavların yeniden Alanya'ya talebini arttırmaya başladı.
İskandinav pazarının tercih eğilimi ve rezervasyonları hakkında bilgilendirmelerde bulunan turizmci Cengiz Topçu, "Geçtiğimiz yıl ve bugünü karşılaştırdığımızda İskandinav pazarında bir artış söz konusu. Yapılan tanıtımlar ve sıkı çalışmalara baktığımızda İskandinav pazarında erken satışların geçen yıllara göre arttığını gösteriyor" dedi.
İSKANDİNAV PAZARINDA ARTIŞ BAŞLADI
Topçu, Alanya Postası Gazetesi okurları ile paylaştığı açıklamalarda şunları söyledi;
"Bugün itibarı ile geçen yıl bugünü karşılaştırdığımızda İskandinav pazarında bir artış söz konusu. Yapılan değerlendirmeler İskandinav pazarında erken satışların yıllara göre arttığını gösteriyor. Bu da ülkemizin bu pazardaki algısında olumlu bir gelişme olduğu şeklinde yorumlanabilir.
Yıl sonu itibarı ile tüm dünyada beklenen seyahat sayısının artışının bu bölgeden gelenlere de yansıyacağını söylemek yanlış olmaz. Bu artışın yüzde 10'lar civarında olacağını tahmin ediyoruz. Ayrıca tüm dünyada ve ülkemizde yaşanan siyasi gelişmeler özellikle İskandinav bölgesinde dikkatle izleniyor.
Buradaki olumsuz algının bu gelişmelerin olumlu seyretmesiyle beraber dağılacağını ve orta ve uzun vadede pozitif katkılarını göreceğimizi düşünüyorum. Bunun gelen kişi sayısına ve özellikle misafir profilline olumlu katkısı olacaktır. Son yıllarda dile getirdiğimiz gibi İskandinavların öncelikleri arasında Sürdürülebilir turizm kriterleri yer almaya devam ediyor. Bununla ilgili tesislerin ve bölgenin yaptıkları yakından takip ediliyor.
"SOSYAL MEDYA GRUPLARINDAN BÖLGEDEKİ GELİŞMELERİ SIKI TAKİP EDİYORLAR"
Özellikle sosyal medya gruplarında aktif olan bu bölge misafirler için yapılanların ve yapılacakların daha fazla yer alması olumlu olabilir. Diğer taraftan yerinde tanıtımın en etkili yol olduğunu sürekli hatırlatan İskandinavlar temiz, düzenli ve yaptıkları alışverişlerde şeffaf ve güvenilir bir ortam istediklerini sürekli hatırlatmaya devam ediyorlar.
Gelen toplam sayıda konut tercihi yapanların sayısının çok yüksek olmadığını söyleyebilirim. Son bir kaç yılda konutlarını satanlar olduysada bunların tekrar tatil amaçlı geldiklerini ve konaklama tesislerini tercih ettiklerini görüyoruz.
80'lerin sonundan itibaren bölgemize gelen iskandinavlar inişli-çıkışlı bir seyir izleselerde bölgemizde onları her zaman göreceğimizi düşünüyorum."
FİNLANDİYA'DAN YOĞUN TALEP
Son olarak geçtiğimiz günlerde yapılan ITB Berlin Fuarı'nda da Alanya standı Finlandiya tarafından yoğun ilgi gördü. İskandinav yarımadasında yer alan Finlandiya’nın önde gelen tur operatörlerinden Aurinko Matkat’ın Alanya rezervasyonlarında yüzde 40 artış yaşandı. Ayrıca, yılın 12 ayı Gazipaşa-Alanya Havalimanı’na (GZP) uçan Finnair, yoğun talebi göz önüne alarak bir ek sefer daha koyma kararı alınmıştı. Böylece İskandinav pazarının Alanya artan ilgisi gözler önüne seriliyor. -Fatma Bedia UYAR