Yaklaşık 200 ülkeden turizm uzmanlarının bir araya geldiği Berlin Uluslararası Turizm Borsası (ITB) Fuarı, Türkiye'deki turizm sektörü için geleceğe dönük olumlu sinyaller verdi. Türkiye'nin başlıca turizm pazarlarından biri olan Almanya'da düzenlenen bu etkinlik, yeni sezon beklentilerini artırdı.
TURİZME OLUMLU YANSIMA
Turizm sektörü temsilcileri, ITB'nin sadece Almanya'dan değil, Avrupa ve hatta Rusya'dan da önemli katılımcıları ağırlaması nedeniyle sezonun genel görünümünü değerlendirme fırsatı sunduğunu belirtti. Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Kaan Kavaloğlu, fuarda gözlemledikleri barışçıl atmosferin turizme olumlu yansımaları olduğunu ifade etti.
ALMANYA VE İNGİLTERE'EN ERKEN REZERVASYON
Fuarda Türkiye'ye gösterilen yoğun ilgiyi vurgulayan Kavaloğlu, Almanya ve İngiltere'nin erken rezervasyonlarda ön sıralarda yer aldığını, ancak döviz kuru dalgalanmalarının maliyetleri yükselttiğini ve bunun rekabeti zorlaştırabileceğini belirtti. Avrupa'da "Türkiye'nin pahalılaştığı" algısının arttığına dikkat çeken Kavaloğlu, döviz kurundaki istikrarsızlığın rakiplere avantaj sağlayabileceği konusunda uyarıda bulundu.
ALMAN TURİST HEDEFİ KONULDU
Kardeş Kentler Turizm Birliği Genel Sekreteri Hüseyin Baraner, ITB'de Türkiye'nin profesyonel bir imaj sergilediğini ve Almanya'nın büyük turizm potansiyeline dikkat çekti. Almanya'da 86 milyar Euro'luk bir turizm pazarının bulunduğunu ve Türkiye'nin bu pazardan önemli bir pay almasının beklendiğini ifade etti. Baraner, Türkiye'nin 10 milyon Alman turist hedefine doğru ilerlediğini söyledi. -Haber Merkezi