Türkiye turizminde yüksek gelirli bölgelerin başında gelen Belek'in ilk uluslararası zincir oteli Kempinski Hotel The Dome'un Genel Müdürü Amit Sharma, "Türkiye'nin mücevheri Antalya gelecekte çok daha fazla parlayacak" açıklamasını yaptı. Otelin 20. yılını kutladıklarını belirten Sharma, ilk uluslararası yatırım olmaktan gurur duyduklarını ve sürekli yenilenmeye önem verdiklerini vurguladı.

ANTALYA GELECEKTE DİKKAT ÇEKECEK


Geçen yıl Bali Kempinski'den Antalya'ya gelen Sharma, kentin turizm potansiyelinin çok daha yüksek olduğuna işaret etti. "İstanbul, Bodrum ve Antalya, Türkiye'nin turizmde mücevher markaları," diyen Sharma, Antalya'nın sadece turizmle değil, tarih ve doğal güzellikleriyle de öne çıkarılması gerektiğini belirtti. Havalimanı genişleme çalışmaları ve yeni otel/turizm yatırımlarının yolda olduğunu ekleyerek, Antalya'nın gelecekte daha da dikkat çekeceğini ifade etti.

YATIRIM ÜSTÜNE YATIRIM

Akkanat Holding'in 60 milyon dolarlık yatırımıyla Belek'te kurulan Kempinski Hotel The Dome'un, bölgedeki lüks turizmin öncüsü olduğunu söyleyen Sharma, otelde 300 kişinin çalıştığını ve nitelikli istihdama sürekli yatırım yaptıklarını dile getirdi.


Selçuklu mimarisinden ilham alan otel tamamen yenilenirken, golf sahasına bakan 43 lagoon suit ve iki yeni sultan villa yatırımı yapıldı. Otelde toplam 19 suit ve 139 oda bulunuyor. Yeni stratejilerini "Gerçek lüks; sürdürülebilirlikle uyum içinde, misafirin beklentilerinin ötesine geçen bir deneyimdir" şeklinde özetleyen otel, Kültür ve Turizm Bakanlığı ile Küresel Sürdürülebilir Turizm Konseyi (GSTC) iş birliğiyle oluşturulan 3. aşama Türkiye Sürdürülebilir Turizm Sertifikası'nı aldı. Bu sertifika, GSTC'nin uluslararası sürdürülebilir turizm kriterlerine tam uyumluluğu temsil ediyor.

Sharma, otelin bir golf oteli olduğunu ve Belek'in Avrupa'nın golf merkezi konumunda bulunduğunu belirtti. Yine Akkanat Holding'in yatırımı olan Antalya Golf Club ile birlikte çalıştıklarını ve biri PGA (Sultan) olmak üzere 18 delikli iki sahaları olduğunu söyledi. PGA sahasının Türkiye'de tek olduğunu vurgulayan Sharma, golf için gelen misafirlerin %95'inin yabancı turistler olduğunu ifade etti.

Antalya Golf Club Genel Müdürü İzzet Yasin Kondak ise Belek'te golf oynayanların sayısının yıllık 550 binlere ulaştığını, bunun 70 bininin kendi sahaları olan PGA Sultan ve The Pasha'yı tercih ettiğini belirtti. Bölgeye Birleşik Krallık, Rusya ve Almanya'dan yoğun ilgi devam ederken, Kondak 2006-2027 mart-nisan-mayıs ayları için şimdiden yer bulmanın zor olduğunu ekledi. -Haber Merkezi

Kaynak: Haber Merkezi