Hürriyet'te yer alan habere göre, Antalya'da sahte parfümcüler, hanutçular ve dilenciler turistlere yaşattıkları eziyeti sona erdirmek için zabıta ve emniyet ekiplerinin denetimleri sürüyor. Büyükşehir Belediyesi Zabıta Daire Başkanı Hamdi Behiç Özdemir, "Parfüm satıcıları çok ciddi bir problem. Personelimizden dayak yiyenler, bıçaklananlar oldu" dedi. Kalekapısı, Kaleiçi, Kazım Özalp Caddesi ve Cumhuriyet Meydanı gibi turistik noktalarda turistlere musallat olan sahte parfümcüler, hanutçular ve dilenciler, turistlerin canını yakıyor. Tur otobüsünden inen veya bölgeyi dolaşan turistlerden etrafını saran dilenciler para koparmaya çalışıyor, parfümcüler zorla satış yapmak için peşlerini bırakmazken, hanutçular kendi restoranlarına sürüklemeye çalışıyor.

17 Milyon Turist Hedefiyle Antalya'da Yaşanan Skandal

17 milyon turist hedefi ile sezona başlayan Antalya'da yaşanan bu görüntüler, turistleri olduğu kadar esnaf derneklerini, meslek odalarını ve rehberleri de isyan ettirdi. Antalya İl Kültür ve Turizm Müdürü Dr. Candemir Zoroğlu, "Turizmin olumsuz olarak etkilendiği her konuya hassasiyetle yaklaşıyoruz. Bu konuda da zaman ilgili kamu kurumlarına bilgi aktarıyoruz. Son gelen şikâyetler sonrasında da gerekli birimlerle irtibat sağladık. Bundan sonraki süreci de yakından takip ediyoruz" dedi. Zabıta ve emniyet personelinin bulunduğu ekip, turistleri rahatsız eden özellikle sahte parfüm satıcılarının bölgeden uzaklaştırılması için çalışma başlattı.

Zabıta Daire Başkanı: "Parfüm Satıcıları Uyuşturucu Bağımlısı ve Tehlikeli!"

Antalya Büyükşehir Belediyesi Zabıta Daire Başkanı Hamdi Behiç Özdemir ise "Sürecin rezil bir hal aldığının biz de farkındayız. Gücümüz yettiğince bu sorunu çözmeye çalışıyoruz ancak hem personel yetersizliği hem de yasal düzenleme ihtiyacı bizi çok büyük sıkıntı içine sokuyor" dedi. Özellikle sahte parfüm satıcılarıyla ilgili şikâyet aldıklarını kaydeden Özdemir, şöyle devam etti: "Parfüm satıcıları çok ciddi bir problem. Birçoğu uyuşturucu bağımlısı. Personelimizden dayak yiyenler, bıçaklananlar oldu. Üstlerine araba sürüldü, aileleri ile tehdit edildiler. Şimdi 60 personel daha alıyoruz. Bunların 20’sini yine bu bölgede görevlendireceğiz. Bölgede polis olmadıktan sonra zaten çok zor hareket ediyoruz. Onlar da destek oluyor bize. Biz de bu sorunu çözmeyi çok istiyoruz. Yakın zamanda bir inceleme yaptık bu satışları yapanların birçoğu akraba. Grup grup kentin içine dağılmışlar. Biz çalışma yapıyoruz, bu kişileri alıyoruz, yarım saat sonra aynı yerde satışa devam ediyorlar. Yani mevcut yasalar da elimizi kolumuzu bağlıyor." -Haber Merkezi