Doç. Dr. Güray Doğan, "Hava kirliliği maalesef her geçen gün daha da kötüleşiyor. Trafik yoğunluğu, en belirgin sebep. Bu yılın 204 günü, hava kirliliği sınır değerlerini aşmış durumda. Oysa ki bu sınırların yılda sadece 35 kez aşılması gerekiyordu," dedi.

Antalya’da azalan yağışlar ve mevsim geçişlerindeki dengesizliklerin yanı sıra, trafik kaynaklı hava kirliliği de kentin çevresel sorunlarını artırıyor. Kent merkezinde ve çevre yollarında sabah-akşam saatlerinde yaşanan yoğunluk, egzoz gazlarının yayılmasına neden olarak hava kalitesini olumsuz etkiliyor.

TRAFİK VE ISINMA SORUNU HAVA KALİTESİNİ DÜŞÜRÜYOR 


Doç. Dr. Doğan, hava kirliliğinin temel sebepleri arasında motorlu taşıtlardan kaynaklanan emisyonlar ve evsel ısınma problemlerini de saydı. “Motorlu taşıtlardan salınan egzoz gazları 12 ay boyunca devam ediyor. Ayrıca, evsel ısınmada kullanılan kömürle ilgili kontrolsüzlük de durumu daha da kötüleştiriyor," diye belirtti.

Doç. Dr. Doğan, iklim değişikliği ve aşırı sıcaklıkların da hava kirliliğini artıran faktörler arasında olduğunu ifade ederek, Kepez ilçesindeki ölçüm istasyonunun verilerine dikkat çekti. 2024 yılında, Kepez’deki hava kirliliği sınır değerlerinin 204 kez aşılmasının, bu durumu ne kadar ciddi bir problem haline getirdiğini ortaya koyduğunu söyledi.

TOPLU TAŞIMA YETERSİZ, BİREYSEL ARAÇ KULLANIMI ARTIYOR 


Antalya’nın trafik sorununun daha da kötüleşmesinin temel sebeplerinden biri olarak, toplu taşıma sisteminin yetersizliği ve halkın bireysel araç kullanımını tercih etmesi öne çıkıyor. Doç. Dr. Doğan, "Toplu taşımanın teşvikine yönelik adımlar çok sınırlı. Bu konuda yapılan çalışmalar ne yazık ki yetersiz kalıyor. Toplu taşıma güzergahlarının daha etkin bir şekilde gözden geçirilmesi ve halkın bu hizmeti daha fazla kullanmaya teşvik edilmesi gerekiyor," dedi. -Haber Merkezi 

Kaynak: Haber Merkezi