Antalya'da küresel iş ortaklıklarını güçlendirmek, sektördeki son gelişmeleri değerlendirmek ve yeni iş olanakları yaratmak hedefiyle düzenlenen 8. Uluslararası Toplantı ve Düğün Turizmi Forumu'na (IMWF) katılan Joseph, Anadolu Ajansı muhabirine yaptığı açıklamada, IMWF'nin önemli bir platform olduğunu dile getirdi.
Dünyanın çeşitli ülkelerinden gelen sektör profesyonelleriyle bir araya geldiklerini belirten Joseph, "Bu forum, sektörün önde gelen isimlerini bir araya getiriyor. Küresel turizmi konuşuyor, uluslararası fırsatları değerlendiriyor ve düğün turizmi, MICE (toplantı, teşvik, kongre, etkinlik), grup teşvik programlarının nasıl geliştirilebileceğini tartışıyoruz. Turizm, ekonomik kalkınma için hayati bir öneme sahip" şeklinde konuştu.
Joseph, IMWF sayesinde düğün ve etkinlik organizatörlerinin yeniden bir araya geldiğini ifade ederek, Kovid-19 pandemisi sonrasında farklı coğrafyalara dağılan insanların tekrar seyahat etmeye başladığını ve 2025 yılının bu anlamda kritik bir dönem olduğunu kaydetti.
"Türkiye Cazip Bir Turizm Merkezi"
Seyahatlerin önemli bir ekonomik girdi sağlayarak, ekonomileri canlandırdığını ifade eden Joseph, sözlerine şöyle devam etti:
"Türkiye'nin yıllık 60 milyon, sadece Antalya'nın ise 17 milyon turisti ağırlaması gerçekten takdire şayan bir başarı. IMWF, Antalya ve Türkiye'deki bu turizmdeki yükselişin önemli bir itici gücü olmuştur. Türkiye, oldukça ilgi çekici bir destinasyon. Dünya üzerinde bu kadar çeşitli ve kendine özgü şehre sahip çok az yer var. Bodrum bambaşka, Kapadokya, İstanbul, Antalya, Ankara her biri farklı özelliklere sahip. Yani her şehriniz kendine has bir kültürü barındırıyor, farklı sayıda ve kalitede oteller sunuyor."
Türkiye'deki büyük ölçekli otellere değinen Joseph, "Dünyada 200 kişi kapasiteli otel bulmak zorken, Antalya'da 400, 800 hatta 2 bin kişilik oteller mevcut. Bu oteller, büyük kongreler, konferanslar, düğünler ve grup teşvik programları gibi etkinlikler için ideal ortamlar sunuyor" değerlendirmesinde bulundu.
Joseph, aynı otelde çok sayıda katılımcının konaklayabilmesi ve etkinliklere katılım sağlayabilmesinin, yatırımcıların birbirini daha yakından tanımasına, iş birliği yapmasına ve toplantıların daha verimli geçmesine olanak tanıdığını vurguladı.
Antalya ve Türkiye'deki otellerin üst düzey kalitesine dikkat çeken Joseph, aynı zamanda etkinlik yönetimi, teknik prodüksiyon, dekorasyon ve temalı partiler gibi hizmetlerin de çok yüksek standartlarda olduğunu belirtti.
Türkiye'nin en önemli özelliklerinden birinin de yemek ikramı ve misafirperverlik anlayışı olduğunu vurgulayan Joseph, Türk mutfağının farklı kültürlerden ve topluluklardan gelen herkes için büyük bir çekiciliğe sahip olduğunu ifade etti.
Joseph, bu nedenlerle Türkiye'nin, özellikle Antalya ve İstanbul'un hem günümüz hem de gelecek için kusursuz birer destinasyon olduğunu sözlerine ekledi. -Haber Merkezi