Xiaomi, düşük fiyatlı cihazlarıyla global pazarda %4,8 oranında büyüme kaydederken, Vivo %13’lük etkileyici bir artışla adından söz ettirdi. Çinli markalar, özellikle Avrupa ve Afrika pazarlarında genişleyerek, dünya genelindeki akıllı telefon sevkiyatlarının %56’sını gerçekleştirdi ve bir çeyrekteki en yüksek toplam satış hacmini yakaladı.

KATLANABİLİR CİHAZLARA İLGİ AZALIYOR


IDC’nin müşteri cihazları araştırma direktörü Anthony Scarsella’ya göre, pazardaki büyümeye rağmen katlanabilir telefonlara olan talepte düşüş gözlemleniyor. Yoğun promosyon ve pazarlama faaliyetlerine rağmen bu segment, tüketicilerden beklenen ilgiyi görmedi.

KÜRESEL PAZAR TOPARLANIYOR


Son iki yıldaki durgunluğun ardından akıllı telefon sektörü, Çinli markaların düşük ve orta segment cihazlarına yoğunlaşmasıyla toparlanma sürecine girdi. Çinli üreticilerin bu stratejisi, onları pazarın liderleri arasına taşıdı.

Kaynak: Haber Merkezi