Yeni düzenleme, kazaya karışan araçların sigorta sürecinde önemli bir değişikliği beraberinde getiriyor. Daha önce büyük kazalara karışan araçlar genellikle perte ayrılarak tazminatları sigorta şirketleri tarafından karşılanıyordu. Ancak yeni sistemde, kazada oluşan onarım maliyeti aracın güncel piyasa değerinin yüzde 60’ını geçmiyorsa araç onarılacak ve trafiğe geri dönecek.

YÜZDE 60 SINITI AŞILIRSA 'AĞIR HASAR' KAYDI OLUŞACAK

Kazalı araçta KDV dahil tamirat masrafı, piyasa değerini aştığı takdirde araç ‘tam hasarlı’ kabul edilecek ve hurdaya ayrılacak. Bu durumda sigorta şirketi araç sahibine bedelini ödeyecek. Ancak onarım masrafı yüzde 60 sınırının altında kalırsa araç pert sayılmayacak ve tamir edilerek tekrar kullanılabilecek.

BAZI DURUMLARDA İSTİSNA UYGULANACAK

Ancak düzenlemede bazı teknik istisnalar da yer alıyor. Belirli parçaların zarar görmesi halinde, onarım maliyeti yüzde 60’ın altında kalsa dahi araç ağır hasarlı sayılacak. Bu parçalar arasında; şasi kolları (ön-arka, sağ-sol), marşpiyeller, tavan sacı, ön göğüs sacı, tavan traversleri, elektrikli araçlarda batarya ve enerji hattı, hava yastıkları, emniyet sistemleri, ana elektrik donanımları ile kamyon ve çekicilerde sürücü kabinleri bulunuyor.

HASAR KARARINI EKSPERLER VERECEK

Araçların hasar durumu konusunda nihai kararı eksperler verecek. Onarım ya da pert kararı yalnızca uzman raporları doğrultusunda alınacak. Bu süreçte ne araç sahibi ne de sigorta şirketi karara müdahale edemeyecek.

Yeni düzenleme ile araçların perte ayrılma süreçleri daha net sınırlarla tanımlanırken, gereksiz araç kayıplarının da önüne geçilmesi hedefleniyor. -Haber Merkezi

Kaynak: Haber Merkezi