Şubat ayında AVM Metrekare Verimlilik Endeksi, bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla nominal olarak %26,5 oranında arttı. Ancak, aynı dönemde yıllık enflasyon oranının %39,05 olduğu göz önüne alındığında, bu artışın enflasyonun altında kaldığı ve reel olarak çift haneli bir daralma yaşandığı ortaya çıktı.


Fatih Keresteci, AVM cirolarındaki nominal büyümenin, enflasyonun gerisinde kaldığını ve bu nedenle reel olarak çift haneli bir daralma yaşandığını vurguladı. Keresteci, tüketici davranışlarına ilişkin göstergelerin de bu durumu doğruladığını ve alışveriş ekonomisinde başlayan ivme kaybının şubat ayında da devam ettiğini ifade etti. Ziyaretçi sayılarında da hem ocak ayına göre hem de geçen yılın şubat ayına göre çift haneli bir düşüş yaşandığını belirtti. Şubat ayında, 2022 yılından bu yana en düşük aylık endeks rakamının kaydedildiğini söyledi.


AVM Endeksi'nin şubat ayı sonuçları, alışveriş merkezlerinin cirolarında nominal olarak bir artış yaşanmasına rağmen, enflasyonun etkisiyle reel olarak bir düşüş olduğunu gösteriyor. Ziyaretçi sayılarındaki azalma da bu durumu destekler nitelikte. Ekonomist Fatih Keresteci'nin yorumları, tüketici harcamalarında bir yavaşlama olduğunu ve bunun AVM cirolarını olumsuz etkilediğini ortaya koyuyor.   -Haber Merkezi

Kaynak: Haber Merkezi