ITB Berlin Fuarı'nda Türkiye'nin turizm potansiyeli ve gelecek beklentileri üzerine yapılan değerlendirmelerde, genel olarak olumlu bir hava hakim olsa da, döviz kuru endişesi öne çıktı. Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Kaan Kavaloğlu, fuarın sadece Almanya değil, Avrupa ve Rusya'dan da önemli turizm profesyonellerini bir araya getirdiğini belirtti. Fuarda, sezonun büyük bir bölümüne dair öngörülerde bulunma fırsatı yakalandığını ve barış ortamının turizmi olumlu etkilediğinin gözlemlendiğini ifade etti.

ERKEN REZERVASYONDA ARTIŞ

Türkiye'ye olan ilginin yüksekliğine dikkat çeken Kavaloğlu, özellikle Almanya ve İngiltere'den erken rezervasyonlarda artış yaşandığını, Hollanda'da ise bir yavaşlama görüldüğünü söyledi. Ancak, döviz kurundaki dalgalanmaların maliyetleri artırdığına ve bu durumun Türkiye'nin rekabet gücünü olumsuz etkileyebileceğine dikkat çekti. Kavaloğlu, "Türkiye pahalanıyor" algısının Avrupa'da yaygınlaşmaya başladığını ve kurun bu şekilde devam etmesi halinde rakiplerin avantaj sağlayabileceğini vurguladı.

10 MİLYON ALMAN TURİST HEDEFİ VAR

Kardeş Kentler Turizm Birliği Genel Sekreteri Hüseyin Baraner ise, Türkiye'nin fuarda profesyonel bir imaj sergilediğini ve 10 milyon Alman turist hedefine doğru ilerlediğini belirtti. Almanya'da bu yıl toplam 86 milyar Euro'luk tatil ve seyahat satışı beklendiğini ve bunun 7.5 milyar Euro'sunun Türkiye'ye ait olmasının öngörüldüğünü ifade etti. -Haber Merkezi
 

Kaynak: Haber Merkezi