Alanya Belediyesi Başkan Danışmanı ve ALTAV Başkan Yardımcısı Abdurrahman Açıkalın, Alanya Posta TV’de katıldığı canlı yayında Alanya’nın yeni turizm vizyonuna ilişkin konuştu.
Gaye Coşkun’un sunduğu “Haberin Manşeti” programında fuar deneyimleri, dış pazar izlenimleri üzerinden şehrin yurt dışında nasıl göründüğünü anlatan Açıkalın, Suudi Arabistan’ın Türk Turizmi için nasıl bir tehdit oluşturduğuna dikkat çekti.
‘Kasım ayında yaptığımız ilk ziyarette duyduğumuz ilk cümle ucuzsunuz’ oldu’ diyen Açıkalın, markalaşma için kısa, orta ve uzun vadeli projeleri anlattı.
“‘UCUZSUNUZ’ DEDİLER ARKAMIZDAN KAYNAR SU DÖKÜLDÜ”
Haberin Manşeti’nde “Kasım 2024’ten bu yana birçok uluslararası fuarda temaslarda bulundunuz. Alanya’ya dair dışarıdan nasıl bir bakış açısıyla karşılaştınız?” şeklindeki soruya yanıt veren Açıkalın, Almanya’daki deneyimlerinden başlayarak şunları söyledi: “İlk ziyaretimizi kardeş şehrimiz Gladbeck’e yaptık.
Almanya’da 1908 yılında kurulmuş büyük bir tur operatörüyle görüşme gerçekleştirdik. Bugüne kadar bir belediye başkanı ya da yerel yönetimden kimse onları ziyaret etmemiş, biz gidince çok mutlu oldular.
Alanya’daki otel sayısını 3’ten 10’a çıkardıklarını söylediler. Sevinerek nedenini sorduğumuzda aldığımız cevap çok netti: ‘Ucuzsunuz.’ Side’ye göre fiyatlar düşük. Bu yüzden Side’den turistleri Alanya’ya kaydırdık’ dediler. O an hissettiklerimizi anlatamam.
Arkamızdan kaynar su döküldü adeta. Çünkü bu, Alanya’nın pazardaki değerinin fiyatla tanımlandığını ve içerik, marka, hikaye olarak yok sayıldığını gösteriyor” dedi.
Açıkalın sözlerini şöyle sürdürdü; “Alanya, şu an sadece ‘ucuz tatil’ destinasyonu olarak görülüyor. Avrupalı operatörler bize diyor ki: ‘Siz sadece kum, deniz, güneş satıyorsunuz. Bunu herkes yapıyor. Sizi farklı kılan ne? Turizminiz 3 aydan 2,5 aya, sonra 2 aya düşecek’ dediler. Çünkü sezonun geri kalanında Alanya’nın sunduğu bir şey yok.”
“MARKA ŞEHİR OLMANIN YOLU, ŞEHRE AMAÇLI ZİYARETİ ARTIRMAKTIR”
Yurt dışından aldıkları geri dönüşler sonrası zaten akıllarında olan imaj ve vizyon çalışmasına hız verdiklerini kaydeden Açıkalın şöyle dedi: “Alanya’nın geleceği, insanların bu şehre yalnızca güneşlenmek için değil; spor yapmak, kültür izlemek, festival yaşamak için gelmesiyle şekillenecek.
Biz artık turizmde ‘etkinlik temelli’ bir strateji uyguluyoruz. Tanımlı organizasyonlar, yıllık takvimler, uluslararası anlaşmalar ile Alanya’yı 12 ay yaşayan bir merkez haline getireceğiz.
Şehre düzenli, planlı ve temalı etkinlikler kazandıracağız. Bir şehir, yaptığıyla anılır. Biz Alanya’nın artık organizasyonlar şehri olması için adım attık. Bu yıl itibarıyla yıllık etkinlik takvimimizi açıklamaya başladık.
Mesela 6 Ocak 2026 tarihinde takvimimizi tüm dünyaya duyuracağız. Bu sistem, otellerin kapasite planlamasını kolaylaştırır, şehrin lojistiğini düzene sokar ve turistin ‘son dakika’ gelişini değil; bilinçli, planlı ziyaretini sağlar.”
“KRAL ÇIPLAK” DEME ZAMANI
Açıkalın’ın “Kral çıplak demek zorundayız” çıkışı programa damga vurdu. Açıkalın, “Biz artık yöneten değil; kolaylaştıran bir belediyeyiz. Otelcisiyle, esnafıyla, turizmcisiyle herkes taşın altına elini değil, gövdesini koymak zorunda.
Bu şehirde bir şey yapılacaksa, masa çevresinde hep beraber olacağız. Kimse artık ‘Belediye yapsın, ben izleyeyim’ diyemez” diye konuştu. Kırmadan, dökmeden ama açıkça söylemeliyiz. Bazen ‘Kral çıplak’ demek gerekir. Alanya yıllarca kendini kandırdı. Artık sadece geçmiş başarıları değil, geleceği konuşmak zorundayız. Şehri, herkesin ortak hikayesiyle yeniden yazmalıyız. Çünkü hep söylüyorum: Gelecek, planlı gelenlerindir” şeklinde konuştu. -Alkın BİRİCİK