Bakanlık açıklamasına göre, internet üzerinden yapılan alışverişlerin artmasıyla birlikte tüketici şikayetleri de önemli ölçüde yükseldi. Özellikle ürün teslimatı, cayma hakkının kullandırılmaması, bilgilendirme eksiklikleri ve ücret iadesi yapılmaması gibi başlıklarda artan şikayetler, denetimlerin hızlandırılmasına neden oldu.

CAYMA HAKKI VE BİLGİLENDİRME KURALLARINA UYULMADI 

2024 yılı Ekim ayında başlatılan denetimlerde, tüketicilerin temel hakkı olan cayma hakkının ihlal edildiği, yasal sürede ücret iadesi yapılmadığı ve ön bilgilendirme yükümlülüklerinin yerine getirilmediği tespit edildi. Bu kapsamda 18 firmaya toplam 40,3 milyon lira ceza kesildi.

2025’in ilk çeyreğinde devam eden incelemelerde ise 49 firmaya toplam 53,4 milyon lira ceza verildi. Böylece sadece son 6 aylık süreçte toplam 67 firmaya 93,7 milyon lira ceza kesildiği bildirildi. Denetimler halen 19 firmada devam ediyor.

AMAÇ TÜKETİCİYİ KORUMAK, SEKTÖRÜ DÜZENLEMEK 

Bakanlık, çevrim içi alışverişlerde tüketicilerin daha fazla korunması gerektiğini vurgularken, ilgili yasal düzenlemelerin ve yönetmeliklerin sektör tarafından eksiksiz uygulanması için çalışmalara devam edileceğini belirtti. -Haber Merkezi 

Kaynak: Haber Merkezi