banner84

Çözüm Masası yeni yerinde

Alanya Belediyesi'nin 2015'te kurulan Çözüm Masası yaklaşık beş yıldır aralıksız olarak vatandaşlara hizmet veriyor. Çözüm Masası artık yeni şubesinde de talepleri dinleyecek.

Çözüm Masası yeni yerinde

Asiye ELİAÇIK

Alanya Belediye Çözüm Masası Şefi Pınar İmamoğlu ise Alanya Posta Medya'ya Çözüm Masası hakkında bilgi verdi. Kuruluşundan bu yana birimin işleyişi ve gelen talepleri anlatan İmamoğlu, "28 Ocak 2015 tarihinde Belediye Başkanımız Sayın Adem Murat Yücel'in takdiri ile kuruldu çözüm masamız. Vatandaşlarımızdan gelen şikayetler ivedilikle ilgili ekiplere gönderiliyor, ekipler tarafından gerekli çalışmalar yapıldıktan sonra bize geri dönüş yapılıyor, biz de vatandaşımıza hemen müracaatları hakkında bilgilendirme yapıyoruz. Özellikle zabıta birimlerimize ilgilendiren çok fazla şikayet geliyor ve bunlar anlık çözülen şikayetler oluyor. Örneğin kaldırım işgali gibi sorunlar iletiliyor, çöp konteyner talebi, parktaki bir salıncağın kırılmasının düzeltilmesi talebi gibi talepler de geliyor. Biz de bunları ilgili bilime bilgi vererek çözülmesini sağlıyoruz. Vatandaşlarımız da taleplerini takip ediyorlar. Yapılıp yapılmadığını kontrol ediyorlar gerekirse bize teşekkür ediyorlar. Hatta düzeltilmezse birkaç dakika sonrasında bizi tekrar arayıp 'ne oldu talebim ile ilgili bir sonuç var mı?' diye soruyorlar. Biz de ekiplerimizin işlemlerinin sürdüğünü belirtiyoruz. Yeni ofisimizde de aynı şey oldu. Mesela otobüs durağında otobüs bekleyen bir vatandaş bizi görüp burada moloz alımı hakkında bir müracaat yapıyor. 10 dakika içerisinde molozlar alınıyor ve ekip arkadaşlarımız arayıp sorunun çözüldüğünü bildiriyor. Vatandaşımız daha otobüse binmeden tekrar dönüp talebinin çözüldüğünü söyleyip teşekkürlerini iletiyor ve şaşırdığını belirtiyor" ifadelerini kullandı. 
"HASTANE YOĞUNLUĞU SEBEBİYLE BURADAYIZ"
Çözüm Masası birimine gelen talepleri yüzde 98 oranında çözüme kavuşturduklarını belirten İmamoğlu, "Yeni şubemizin hastane karşısında açılmasının sebebi hastaneye gelen vatandaşlarımızın şikayetlerini hızlı bir şekilde alabilmek ve onlara çözüm bulmak. Hastane yoğunluğu sebebiyle buraya açıldı. Açıldıktan sonra da çok doğru bir karar olduğunu bir kez daha anladık. Kısa zamanda vatandaşlarımızın yoğun bir ilgisi var. Örnek verecek olursak, bugün bir vatandaşımız gelip hasta nakil aracı istedi. Buradaki arkadaşlarımız da hemen Sosyal Yardım İşleri ile irtibat kurdu ve gerekli araç randevusu vatandaşımız için ayarlanıp kendisine bilgi verildi. Burada olmasaydık vatandaşımız belki bilmeyecek, ulaşamayacaktı. Bu noktada olmamızın vatandaşımız için daha büyük bir kolaylık olduğunu düşünüyorum" dedi.
"MATEMATİK SORUMU ÇÖZER MİSİNİZ?"
Birime çok ilginç taleplerin de geldiğini söyleyen İmamoğlu, "Bize birçok ilginç talep geliyor. Mesela Sayısal Loto oynuyorum, bir sayıyı söyler misiniz? diye soran oluyor. Bazı öğrencilerimiz WhatsApp hattımıza matematik problemi gönderiyor ve bize, 'Çözüm Masası bunu da çözün diyor', biz de bazen çözüp onlara gönderiyoruz. Bu şekilde taleplerin de geldiği oluyor dönem dönem birimimize” dedi. 

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner107