banner84

Destinasyonda imaj tazeleme...

Seyahat satın alanlar tarafından her destinasyon kendine has özellikleri içerir. Seyahat edenlerin sayısının her sene artış trendinde olmasıının yanısıra sektörden daha fazla fayda isteyen destinasyolar arasında oluşan rekabetde aynı şekilde artmaktadır..Her destinasyon gelişen de değişen şartlara uyum sağlamak ve seyahat edenlerin değişen taleplerini göz önüne alarak hem ülke anlamında hemde özelinde destinasyon olarak değişik tanıtım stratejeleri geliştirme çabasına girme zorunluluğunu hissetmeye başlamıştır. Aynı ülke içinde bir adım önde olmak isteyen destinasyonlarda bu sektörden aldıkları payı yükseltme çabalarına girişmiştir. Günümüzde olumlu bir şekilde anılan ve gelenlere farklılık sunabilen destinasyonlar bu çabaların sonucunu eknomik olarak alabilmektedir. Her ne kadar ülkenin genel imajının etkinin büyük olduğunu düşünsek bile yeterli ve etkili bir çalışma ile destinasyon imajı ülke imajının önüne geçebilmektedir.
Destinasyon özelinde düşündüğümüzde Alanya olarak birçok etkinliği içinde barındırma, iklim ve cografi özellikleri ile yılın büyük bölümünde ziyaret edilebilme, Havalimanının yakınlığı, içinde ve yakın çevresinde var olan tarihi geçmişi, son zamanlarda ön plana çıkan mutfak kültürü ile pazarlama çalışmalarında kullanılacak bir çok öğeye sahip olmamız diğer destinasyonlar arasında avantajımız olarak görülmektedir.
Tatil tercihini Alanya olarak belirleyen bir turist buradaki tüm imkanlardan yararlanmak ve deneyimlemek istemektedir. Burada önemli olan bizim bunları sunuş biçimimiz ve misafirin gelmeden önce bunlardan ne kadar haberdar olduğudur. 
**Elimizde var olan doğal, tarihi ve kültürel mirastan misafirin gelmeden haberdar olması gerekmektedir. Belki bu yüzden sosyan ve yazılı medyada yoğun ve sürekli tanıtım çalışmalarına devam edilmelidir.
Alanya mutfağının daha ön plana çıkarılması ile ilgili çalışmalara destek veirlmesi destinasyonu diğer rekabet ettiği destinasyonlardan ayırması için belirleyici bir özellik olacaktır. Bu konuda şehir içinde daha çok restaurantın bu yemekleri menülerinde bulundurmaları, daha çok otelin bu yemekleri açık büfelerinde özel olarak sergilemeleri ve bu konuda misafirin gelmeden önce bilgiledirilmesi hem destinasyon seçiminlerinde hemde tanıtımda pozitif katkı verecektir.
**Var olan her türlü değere kolay ve konforlu ulaşım sağlanmalıdır. Özellikle Toplu ulaşım araçları rotaları ve hizmetleri arttırılmalı ve üst seviyelere çıkarılmalıdır..
**Konaklama, yeme içme ve alışveriş için sunulan hizmetlerin kalitesi kabul edilebilir seviyelere yükseltilmelidir. Misafirin “vitrin seyretme” kültürüne hizmet edecek mekanlar sağlanmalıdır. Rahatsız edilmeden sağlı sollu kaliteli dükkanların bir düzen içinde bir bulvarda rahatlıkla yürüyüş yapabilen misaifir bu izlenimlerini paylaştığında tanıtımada pozitif katkı sunacağı açıktır.
Burada konaklama sektöründe özellikle şehir içinde ailelere hizmet sunabilecek işletmelerin sayısının ve kalitesinin arttırılması, butik tarzı otellerinde sektöre kazandırılması misafir profilinide olumlu katkı sağlayacaktır. 
**Aslında destinasyonda sunulan hizmetler bir bütündür ve kendilerine sunulan çevre gezileri imkanlarıda bunun içindedir.. Yıllardır süregelenlerin dışında sunulacak hizmetler destinasyon için farklılık yaratacaktır. Alanya özelinde son zamanlarda trekking, yoga gibi çalışmalar cesaretlendirilmeli ve varlığı tanıtım çalışmalarında kullanılmalıdır..
**Alanyayı gelenlerin ihtiyaç duyacağı diğer hizmetlerdede belli bir standartın yakalanması gerekmektedir. Postanesinden tutunda hastanesine hatta yol üzerindeki irili ufaklı büfeler bile bu kategoriye sokulabilir.
İmaj kelime anlamı itibarı ile bir konu veya ürün ile ilgili değer yargısıdır rekabetin yoğun yaşandığı günümüzde yapılacak çalışmalarda önemli bir yere sahiptir. Belkide bundan sonraki çalışmalarımızda deniz-kum-güneş üçlüsü ile daha çok anılan Alanyanın  bu imajına eklentiler yapmanın zamanı gelmiştir. Bu da Alanyaya özgü özelliklerin ve zenginliklerin daha çok ön plana çıkarılmasının yanında şehrinde yaşam kalitesini trafiğiyle, kaldırımlarıyla, görüntüsüyle ... kabul edilebilir standartlara getirilmesi ile mümkündür.. En basitinden yapılan ve yapılacak bisiklet yollarının her seçilen yerler olarak hemde standartları itibarı ile kullanıma daha uygun olması ve sadece bisikletseverlerin kullanacağı şekilde düzenlenmesi şehrin imajına olumlu katkı verecektir.
Tabii burada unutulmaması gereken bir unsurda şehrin imajına katkı sağlaması için  gereken en önemli unsurlardan biride orada yaşayanladır ve onların yerel ve kamunun yaptıklarına verdikleri destektir. Varolan zenginliklerin tanıtım çalışmalarında sunulmasında hitap edilen kitlelerin özellikleride göz önüne alınmalı ve birden fazla yol izlenmedir. Bu destinasyonun değişik özelliklerininin farklı etkiler yaratması muhtemel pazarlarda etkisinide pozitik anlamda etkileyecektir. Yapılacak çalışmalarda destinasyonun diğerlerinden ayrı öelliklerinin ele alınması misafirde bir farkındalık yaratacak ve destinasyona olan bağımlılığınıda arttırırıken duygusal bir bağ kurmasınada katkı verecektir.
Alanya özelinde baktığımızda belkide yıllara yayılacak çalışmalar sonucunda alt ve üst yapısıyla yeni bir yüze kavuşacak destinasyonlar uzun vadede yaratacağı yeni imaj ile miasfir profilindede istediği seviyeyi yakalayacak ve ekonomik girdilerinde arzu ettiği seviyelere olaşacaktır. Sürekli kendini yenileyen ve misafir isteklerinin sürekli değiştiği sektörde şehirde buna ayak uydurmalı ve kendini güncellemelidir.. 
Özellikle sürdürülebilirliğin ve çevre faktörlerinin ön plana çıktığı günümüzde destinasyonlarında buna ayak uydurması zorunluluğu ortaya çıkmaktadır. Bu anlamda yapılan çalışmalarında misafire ulaştırılması önemlidir. Alanyada yapılan güneşten elde edilen elektrik’den tutunda geri dönüşümde yapılan gayretlere kadar çok çeşitli çalışmaların misafire ulaştırılması onların tercihlerinide etkileyecek ve destinasyonun imajına olumlu katkı sunacaktır.. Konaklama, yeme ve içme sektörününde bu konudaki yaklaşımı misafirin dikkatini çekmektedir.
Çevreye, kültüre, hayvana saygılı ve yaşam kalitesinin yüksek olduğu imajına sahip destinasyonlar sayısal ve ekonomik anlamda hedefledikleri amaca daha kolay ulaşacaktır..

YORUM EKLE

banner107