Antalya ve Alanya'daki marketlere yazı geldi: Bundan sonra o şekilde satamayacaklar Antalya ve Alanya'daki marketlere yazı geldi: Bundan sonra o şekilde satamayacaklar

TÜKONFED Bankacılık Komisyonu Başkanı Hüseyin Ölmez, Yargıtay'ın verdiği kararları hatırlatarak, bankalardan geri alınabilecek kesintileri tek tek açıkladı. Bankalar, yıllık üyelik ücreti alınabileceğinin belirtilmesi kaydıyla kredi kartı yıllık üyelik ücreti alabiliyor. 6502 Sayılı Tüketicin Korunması Hakkındaki Kanun'a göre; bankalar, müşterilere ücretsiz kredi kartı türü sunmak zorunda. Ücretsiz kredi kartı teklif edilmeden tahsil edilen kredi kartı ücreti, bankadan talep edilebilir. Ret edilirse; Tüketici Hakem Heyeti veya Bankalar Birliği Bireysel Müşteri Hakem Heyetine başvurulabilir. Kredi kullanımlarında banka, sağlık sigortası yapılmasını zorunlu tutamıyor. Tüketiciler, bankanın sunduğu sigorta şirketini seçmek zorunda değil. Sağlık sigortası için ödenen ücretin geri alınması mümkün. Yargıtay'ın konu ile ilgili emsal niteliğinde kararları bulunuyor. Bankalar, tüketici kredilerinde, kredi miktarının binde 5'ini geçmemek koşuluyla, kredi tahsis ücreti alabiliyor. Bankalar, ekspertiz firmalarına ödedikleri ücretin fazlasını tüketiciden tahsil edemiyor. Fazla tahsil edilen ekspertiz rapor ücretlerinin, bankalardan talep edilmesi mümkün. Banka fazlayı iade etmezse, Tüketici Hakem Heyeti veya Bankalar Birliği Bireysel Müşteri Hakem Heyetine başvurulabilir. Bankalar, ekspertiz yaptırdığı taşınır ve taşınmazların rehin tescillerini yaptırmak için kendi yetkili personeli dışında, bazı hukuk bürolarını görevlendirebiliyor. Bu hukuk bürolarına ödedikleri ücreti aynen tüketiciden tahsil edebiliyor. 1 Nisan 2022'den sonra, tüketici kredisi uygulamalarına "Kredi Bağlantılı Sigorta" kavramı eklenmiştir. Bankalar, krediye ulaşmanın zorluğunu kullanarak; sigorta yapılmasını şart koşabiliyor. Yargıtay, Yaşam Sigortası ve konut kredilerinde DASK'ı 'Kredi teminatı' olarak kabul ediyor. Bu iki sigortanın haricindeki sigortalarda, belirsizlik söz konusudur. Tüketici, aynı koşulları taşıyan bir sigortayı başka bir Sigorta şirketinden temin edebilirse, banka kendi yaptığı sigortayı iptal edip, bu sigortayı kabul etmek zorundadır. Tüketici, kendisine dayatılan sigortaları kabul etmemesi durumunda, poliçenin düzenlendiği tarihten sonra 15 gün içinde yazılı müracaatla sigortanın iptalini talep edebilir. Ret edilirse; THH'na veya Sigorta Tahkim Komisyonuna başvurabilir. -Haber Merkezi

Kaynak: Haber Merkezi