Antalya'da imitasyon takı mağazası işleten Özge Portakal, dizilerdeki takıların adeta birer satış patlaması yarattığını belirtiyor. Özellikle Doğu Anadolu'nun mistik havasını yansıtan 'Uzak Şehir' dizisindeki her bir aksesuarın, müşteriler tarafından yakından takip edildiğini vurgulayan Portakal, ürün yelpazelerini dizilerin popülerliğine göre şekillendirmek zorunda kaldıklarını söylüyor.
Özge Portakal, "İnsanlar dizilerde gördükleri takıları takmak istiyor ve buna inanılmaz bir talep var. Şu anda en çok 'Uzak Şehir' dizisindeki yöresel takılar revaçta. Dizide 'Nare' karakterinin taktığı küpeler, daha önce 'Berivan kolyesi' olarak biliniyordu ama şimdi 'Nare küpesi' olarak satılıyor. Geleneksel takılar, modern tasarımları geride bıraktı" diyor.
Altın rengi takıların her zaman favori olduğunu dile getiren Portakal, "Örneğin, 'Uzak Şehir'deki Alya'nın taktığı 'Madonna kolyesi' o hafta en çok satan ürünümüz oldu. Şu sıralar yine Alya'nın taktığı 'Anka kuşlu kolye' de büyük ilgi görüyor. Dizi biter bitmez müşterilerden 'Alya'nın kolyesi var mı?', 'Narin'in küpesi geldi mi?' gibi mesajlar alıyoruz. Eğer stokta yoksa hemen atölyede ürettiriyoruz. Alya'nın kolyesi şu an 300 lira, küpeler 350 lira civarında. Altın kemerlerimizin fiyatı ise 1650 liradan başlıyor ve işçiliğe göre değişiyor" şeklinde konuşuyor.
Dizi sektörünün takı trendlerini nasıl belirlediğine dikkat çeken Portakal, "Bir başka örnek de 'İnci Taneleri' dizisindeki 'Dilber kolyesi'ydi. Aslında bu tarz kolyeler hep vardı ama bir oyuncu taktığı anda onun adıyla anılmaya başlıyor ve satışları patlıyor. Dizilerde kullanılan takılar genellikle gerçek altın gibi gösteriliyor ama maliyet yüksek olduğu için imitasyonları büyük ilgi görüyor" diyerek, televizyonun moda üzerindeki etkisini gözler önüne seriyor. -Haber Merkezi