banner84

Alanya'da sıkı denetim yapıldı

İçişleri Bakanlığı’nın 81 il valiliğine gönderdiği genelge ile yeni koronavirüs tedbirlerine uyulması için Alanya’da sıkı denetimler uygulandı. Tüm yurtta olduğu gibi Alanya’da da uygulanan hafta sonu sokağa çıkma yasağında denetim yapan ekipler, yasağa ve maske kuralına uymayanlara para cezası uyguladı.

-Alkın Biricik

İçişleri Bakanlığı, 81 il valiliğine gönderdiği genelge ile yeni koronavirüs tedbirlerine uyulması için sıkı denetimler yapılması talimatı vermişti. Sokağa çıkma yasağında denetimlerini gerçekleştiren görevliler izin belgesiz sokağa çıkan vatandaşlara idari para cezası uyguladı.Getirilen yasaklar kapsamında dün akşam saat 19.00 itibariyle Alanya’da denetimler gerçekleştirildi. Genelgeye göre Alanya’da sokağa çıkma kısıtlamaları, şehirlerarası seyahat kısıtlaması, konaklama tesislerine dair tedbirler ve işyerlerinin açılış-kapanış saatlerine uyulup uyulmadığı kontrol edildiAlanya İlçe Emniyet Müdürlüğü, İlçe Jandarma Komutanlığı ve Alanya Belediyesi Zabıta Müdürlüğü’ne bağlı denetim ekipleri tarafından Alanya’nın önemli cadde, bulvar ve meydanların da yapılan uygulamalarda kurallara uymayan ve emre aykırı davranan vatandaşlara para cezası kesildi.

Sokağa çıkma kısıtlamasının uygulandığı süre zarfında araçlar tek tek durdurularak izin belgeleri kontrol edildi. Denetimler kapsamında durdulan Turizmci araç sürücüsü Servet Çizen, "Otellerimiz kapalı, mahvolduk. İki senedir iki tane otelle perişan olduk. Keşke bir ay kapanma olsaydı da herkes huzura erseydi. Şubat ayında 1 ay kapanma olsaydı şimdiye konu kapanmıştı. Otel açık, 120 eleman çalışıyor. Otelde 100 kişi yok" diyerek sitem etti.

Alanya’da bugün gerçekleşen sıkı denetimde konaklama tesisleride kontrol edildi. Polis, Jandarma ve Zabıta ekipleri tesislere gelen müşterilerin HES Kodu sorgulamasının yapılıp yapılmadığına bakarak, konaklama tesisleri içerisinde bulunulan yeme-içme yerlerinin sadece konaklama yapan müşterilerine hizmet verip vermediği ve masada en fazla iki kişiye servis açılması sınırlaması gibi kurallara uyulup uyulmadığını kontrol etti. Alanya Posta Medya’ya açıklamalarda bulunan Riviera Hotel F&B Müdürü Hüseyin Ekizoğlu tüm önlemleri aldıklarını ifade etti.Ekizoğlu, " Bazı şeyler otobüsten indiği anda başlıyor. Öncelikle müşteri geldiği zaman içeriye girmeden önce ateş ölçümünü yapıyoruz. Yerli misafir HES kodu sorgulaması yapıyoruz, valizlerine dezenfekte yapıyoruz. Resepsiyona gittiğinde müşterinin daha önce herhangi bir sıkıntı olup olmadığı zaten görünüyor. İşlemler yapıldıktan sonra misafir odasına çağırıyoruz. Müşteriler restorana gelmeden önce ateş ölçümü yapılıyor, maske kontrolü yapılıyor. Hepsi bir şekilde kurallara uyuyor. Gerekli altyapımızı zaten geçen yıldan hazırlamıştık. Turizm sertifikamız, Covid belgemiz var. Büfe lerimizi ona göre dizayn yaptık. Tamamen yeni bir dizayn yaptık diyebilirim. Kurallara uyulduğu sürece şimdiye kadar Allah'a şükür gelen misafirlerimizden geçen yıldan bu yana hiçbir şekilde kovid problemi yaşamadık. Ayrıca karantina odalarımız var. Katın birini tamamen karantina odalarına  ayırdık.'' dedi.

Alanya’da gerçekleştirilen denetimlerde konaklama tesislerine giriş yapan tatilcilerin valizlerininde dezenfekte edildiği görüldü.Denetim ekipleri gün boyu uygulamalara devam etti.