Tüketicilerin yanıltılmasının için alınan kararlara bir yenisi daha eklendi. Limon suyu ve benzeri ürünlerin satışının yasaklanmasının ardından şimdi de marketlerde ve bakkallarda yeni dönem başladı. Tüketicileri gereksiz alışverişe yönlendirmek ve yanıltmak için ürünlerin önüne koyulan abartı ifadelerin ve görsellerin kullanılması yasak olacak. Ayrıca ürünlerdeki fotoğraflar ve harf boyutları da dikkate alınacak. Ürünlere Tarım ve Orman Bakanlığı’nın belirlediği punto ve içerikte etiketler koyulacak.

HAKSIZ REKABET SONA ERECEK

Yeni uygulanacak olan uygulama hakkında konuşan Alanya Bakkallar ve Bayiler Odası Başkanı Süleyman Hilmi Özdemir alınan kararın hem tüketici açısından hem de rekabet açısından çok yerinde bir karar olduğunu söyledi. Özdemir,” Ürünün kalitesi çok iyi olmasa bile ürünü övücü etiketler koyarak müşteriyi alışverişe teşvik ediyorlardı. Uygulanan bu yöntem de haksız rekabete neden oluyordu. Artık buna bir son verildi. Zaten bunu genelde zincir marketler yapıyordu. Bizim için çok iyi oldu. Biz de şikayetçiydik. Gıda güvenliği açısından doğru bir karar oldu. Tüketici sadece ürünün içeriğine bakarak alışveriş yapacak. Ayrıca müşterilerin yanıltılması önlenecek ve gereksiz alışverişin önü de kapanmış olacak. Buna uymayan marka ve işletmelere ise yüklü miktarda ceza gelecek” diye konuştu.

Muhabir: Fatma Bedia UYAR

Muhabir: Ayşe Yağmur Mercimek