banner84

Rusya'daki kriz kötü vuracak

Otelciler Federasyonunun raporuna göre krizle boğuşan Rusya'dan Türkiye'ye gelecek turist sayısı 1-1.5 milyon azalacak. Milyarlarca dolar kayıp yaşanacak

Rusya'daki kriz kötü vuracak
 Ekonomik krizle boğuşan Rusya'dan Türkiye'ye gelecek turist sayısında yüzde 25-30 düşüş olabileceği bunun da yaklaşık 1-1.5 milyon turiste denk geldiği kaydedildi. Rusya'dan gelen turist sayısındaki azalmanın turizm gelirinde 4.5 milyar dolarlık kayba yol açacağı açıklandı.
2014'DE TURİST SAYISI ARTTI
Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) tarafından hazırlanan '2015 Turizm Raporu'na göre Türkiye'ye 2014'te gelen yabancı ziyaretçi sayısı yüzde 5.5 artışla 36.8 milyona çıktı. Raporda Almanya'dan gelen turist sayısının yüzde 4.1 artışla 5.2 milyona, ikinci sıradaki Rusya'dan gelen turist sayısının da yüzde 5 yükselişle 4.4 milyona ulaştığı belirtildi. Geçen yıl üçüncü sıraya yerleşen İngiltere'den gelen turist sayısı ise yüzde 3.6 artışla 2.6 milyona yükseldi.
RUSYA'DAN GELEN TURİST AZALACAK
Raporda, "Rusya'dan gelen turist sayısında yüzde 25-30 bir azalma olacağı, bunun da yaklaşık 1-1.5 milyon Rus turistinin gelemeyeceği şeklinde yorumlanmaktadır. Sonuç olarak yaklaşık 1-2 milyar dolarlık bir kaybın ortaya çıkması olası görülmektedir. Turizmin çarpan etkisi ve diğer yan sektörleri etkileyeceği varsayımıyla kaybın 4.5 milyar dolara ulaşabileceği de göz ardı edilmemelidir" denildi. Rusya'da yaşanan krizin ortalama iki yıl süreceği vurgulanan raporda, turizm sektörüne destek verilmesi gerektiği kaydedildi.
ALINMASI GEREKEN TEDBİRLER
Raporda, alınması gereken önlemler şöyle sıralandı: "Yapılacak iki strateji yaklaşım söz konusu olabilir. Birincisi: Uzakdoğu ve Afrika gibi yeni pazarlar. En azından İsrail ile ilişkilerin düzelmesi, İran pazarına yapılacak yoğun tanıtım ve reklam çalışmaları sayesinde Rusya pazarındaki kayıplar nispeten telafi edilebilir. Hindistan ve Çin pazarında daha agresif çalışmalı ve bu pazar genişletmeli. Brezilya ve Arjantin bölgesinde tanıtımı yoğunlaştırmalı, ayrıca yıllarca ihmal edilen iç pazara yoğunluk vermek de bu bağlamda önemlidir. İkincisi de hükümetin turizm sektörüne yönelik vereceği teşvikler, destekler, fiyat indirimleri ve promosyonlarla bu sene en az kayıpla atlatılabilir. Devletin turizm sektörüne yönelik özel ve acil durumlarda uygulayabileceği teşvik ve destekler sektörün kıpırdanmasına yardımcı olacaktır." 
Güncelleme Tarihi: 12 Mart 2015, 17:57

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Üye değilseniz hemen üye olun veya giriş yapın.

SIRADAKİ HABER

banner107