banner84

Karaciğer yağlanmasından bu yiyecekler ile korunun

Karaciğer vücudumuzdaki en önemli organlardan birisi, karbonhidratları parçalıyor, glikoz üretiyor ve vücutta detoksifikasyon işlemini yapıyor. Karaciğer genel sağlık için hayati önem taşıyor. Bozukluğunda karaciğer hastalıklarına, metabolik bozukluğa ve hatta tip 2 diyabete yol açabiliyor.
Tüm risk faktörlerini yönetmek imkânsız olsa da, bazı yitecek ve içeceklerin tüketilmesi karaciğer sağlığının iyileştirilmesine yardımcı olabilir.
Karaciğer Sağlığı İçin En İyi Yiyecek ve İçecekler;
1. KAHVE:
2018 verilerine göre türkiyede yıllık kahve tüketimi 1 kiloyu aşarak 1,1kg a ulaştı. Yapılan araştırmalar da kahvenin yağlı karaciğer hastalığı gibi sorunlara karşı koruduğunu gösteriyor. Ayrıca araştırmalar günlük kahve alımının kronik karaciğer hastalığı riskini azaltmaya yardımcı olabileceğini ve karaciğer kanseri gibi dejeneratif hastalıklardan da koruyabileceğini not ediyor.
Kahvenin bu koruyucu etkisi çalışmalara göre karaciğer enzimleri üzerindeki etkilerinden başlıyor.
2. YULAF
Yulaf ezmesi tüketmek, diyette lifli beslenmenin kolay bir yoludur. Lif, sindirim için önemli bir araçtır ve yulaftaki spesifik lifler özellikle karaciğer için faydalı olabilir.
Yulaf ve yulaf ezmesi beta- glukanlar adı verilen bileşiklerden zengindir. Uluslar arası moleküler bilimler dergisindeki 2017 yılında yapılan çalışmaya göre beta-glukanlar bağışıklık sistemini modüle etmeye ve enflamasyona karşı savaşmaya yardımcı olurlar ve özellikle diyabet ve obezite ile mücadelede yardımcı olabilirler. Ayrıca çalışmada fareler üzerinde yapılan incelemelere dayanarak beta-glukanın karaciğer yağlanmasını azaltmaya yardımcı olduğu ve karaciğerin korunmasına da etki ettiği bildirilmiştir.
3. YEŞİL ÇAY
Yeşil çay yağlanmayı azaltır, oksidatif strese karşı savaşmaya ve alkole bağlı olmayan karaciğer yağlanmasının belirtilerini azaltmaya yardımcı olabilir.
4. SARIMSAK
Diyete sarımsak eklemek de karaciğeri uyarmaya yardımcı olabilir. Yapılan çalışmalara göre alkole bağlı olmayan karaciğer yağlanması olan insanlarda vücut ağırlığını ve yağ içeriğini düşürmeye yardımcı olduğu belirtildi.
5. ÜZÜM
Üzüm, üzüm suyu ve üzüm çekirdekleri iltihabı azaltarak ve karaciğer hasarını önleyerek karaciğere yardımcı olabilecek antioksidanlar açısından zengin olduğu bildirilmektedir.
Üzüm çekirdeği ekstresi tüketmek veya meyve hakkınız yerine 1 çay bardağı kuru üzüm tüketmek faydalı olabilir.
6. GREYFURT
Greyfurt iki temel antioksidan içerir; bu antioksidanlar naringin ve naringenin’dir. Bu antioksidanlar iltihabı azaltarak ve karaciğer hücrelerini koruyarak karaciğer hasarına karşı koruma sağlarlar. Bu bileşikler ayrıca karaciğerde yağ birikimini azaltabilir ve yağ yakan enzimleri arttırabilir.

YORUM EKLE

banner107