banner84

Kent ve Turizm..

özellikle iç ve dış göçlerle Alanya da sosyal ve kültürel alanda değişimleri beraberinde getirmiştir.
Son açıklanan rakamlarla nüfusunun üçyüz binlerin üstünde olması hatta sahip olduğu konaklama tesisleri ve işgücü imkanları ile zaman zaman milyona dayanması kent olma olgusunun ön plana çıkarırken bunun turizm hareketlerine katkı sunacak şekilde değerlendirilmesi tüm kesimlerce desteklenmektedir. 
Güneşin gülümsediği yer, Bir Alanyamız var, Başka Alanyamız yok sloganlarıyla yılın üçyüz gününün üzerinde yüzünü gösteren güneşin, kilometrelerce uzunluktaki sahillerin ve denizin ana hammadde olduğu seyahat hareketlerini çeşitlendirmek kültür, tarih ve tarım zenginliklerimizi ekleme çabaları yerel ve kamu tarafından sürdürülmektedir.
Kent olmak yalnızca kalabalıkların çoğalmasından ibaret değildir. Onu meydana getiren eski ve yeni mimarinin, geleneklerin, kültür ve tarih birikimlerinin izlerini, işaretlerini sokaklarında , meydanlarında, alışveriş mekanlarında bulmaktır. 
Özellikle içinden geçtiğimiz dönemde deniz kum güneş üçlemesinin dışındaki değerleri ön plana çıkarma çalışmaları değerli hale gelmiştir. Bölgesel rekabetlerin en üst düzeyde hissedildiği bu ortamda “kültür ve tarihin” müşterisi hazır bekleyen bir ürün olduğunu unutmamak gerekmektedir. Israrlı ve sonuç getirici çalışmalar farklı misafir profillerini bölgeye çekmesi açısından değerlidir. 
Yapılacak çalışmalarda Alanyanın kendi kimliğini korumanın yanında aldığı iç ve dış göçlerle harmanlanan diğer kültürleri kucaklayan bir ortam yaratması ve aradaki ince çizginin farklı yönlere evrilmesini engellemek yöneticilerin öncelikleri arasında olmalıdır.
Kent olmak aslında “kültürel zenginlik” içerisinde birbiri ile yakınlığı “uzak” insanların aynı yerde yaşamasını çekici hale getirecek ortak değerleri yaratmaktır. 
Kent olmak sokaklarında gezerken bizleri şaşırtacak ara sokakların karşımıza çıkmasıdır.
Kent olmak ana caddelerinde görsel bir bütünlük olmaktır.
Kent olmak 24 saat hareketli olmaktır.     
Bunlar yıllardır konuşulan “marka şehir” olmaya giden yollardır. 


Alanya…
Toroslardan aşağı doğru değişen ikliminin sağladığı avantajlar ile “tarımda”..
Sunduğu hizmetler, coğrafi avantajları, kültür ve tarihi zenginlikleri ile “turizmde”.. 
Yaşanabilir bir Turizm Kentidir. Bunu geliştirmenin ve iyileştirmenin çabası içindedir.

Kentsel dönüşümde gösterilecek hassasiyet  ile  “kentsel yenilenme “,
Yapılacak uygulamalarda uzun vadeli turizm, tarım alanlarında “stratejik planlama”, 
Var olan tarihi ve kültürel değerlerin korunmasına yönelik” kentsel korunma”,
Diğer alternatifleri ile fark yaratacak “ yarışacak şehir”,
Doğayla barışık “ sürdürülebilir gelişme “,
Bu çabaların ana başlıkları olmalıdır. 

YORUM EKLE

banner107