Zaman saati kendi yörüngesinde dönmeye devam ederken, iyisiyle kötüsüyle bir yılı daha geride bıraktık. Bazen sevindik, bazen de üzüldük.
Alanya olarak geride bıraktığımız yılın en çok sıkıntısını çekip çilesini yaşadığımız konuların başında trafik yani ulaşım ve park sorunları ile oldukça sık yaşanmaya başlayan ölümlü kazalar geldi.
Zaten yetmeyen mevcut yollar ve otoparklar, artan araç sayısı ve düzensiz ulaşım planları ile toplu ulaşım araçlarının yeterince kullanılmaması şehir içi trafiğini arapsaçına döndürmüş durumda.
Eskiden sadece yaz sezonunda Atatürk Caddesi, İskele yolu ve Kale yolunda gördüğümüz sıkışıklık artık Alanya’nın tüm mahallelerinin birçok ana geçiş güzergahlarında görülmekte. Bilhassa sabah ve akşamleyin mesai saati başlangıç ve bitimi ile okul giriş ve çıkış saatlerinde trafik aşırı yoğunlaşarak donmakta.
Bunlara ilaveten düzensiz parklar ve kuralsız kullananlarında etkisiyle trafik çilesi dahada zorlaşmakta.
Ayrıca zamanında yapılan imar planlarındaki yanlış uygulama ve düzensizlikler, konutların, işyerlerinin, kamu binalarının ve okulların iç içe olması yeterince yatay ve dikey yolların yapılmayışı bu karmaşaya ne yazık ki negatif yönde katkı yaparak işin içinden çıkılmaz bir hal almasına sebep oldu.
Gelelim asıl konumuza;
Canımızı son yıllarda çok yakan ve bir çok kez çok ölümlü kazaların olduğu belirli kör noktalar var. İşte bu kör noktaların sürüş ve yaya güvenliği açısından sil baştan planlanarak yeniden projelendirilerek tehlikeden arındırılması gerekliliği zaruri olmuştur.
Bu yolların başlıcalarına örnek verecek olursa en başta D 400 Demirtaş kavşağı, Alanya Mevlüt Çavuşoğlu Bulvarında bulunan Hacıbaba mevkindeki kavşaklar ve yaya geçitleri ile D 400 Kestel Mahmutlar arası yaya geçitleri diyebiliriz.
İşte bu yollara öncelikle yayalar için alt ve üst geçitler ile araçlar için daha düzenli kavşaklar, alt ve üst geçitler ve sinyalizasyon sistemleri yapılmalıdır…
Umudumuz; Yeni yılda Alanya olarak baştan aşağı trafikteki yaşanan sorunların aşılması, bunun içinde öncelikle sorunların yerinde tespit edilerek Üniversitelerimizin de katkılarıyla iyi bir ulaşım mastır planı hazırlanıp uygulanmasıdır. Ayrıca trafiği hafifletip özel araç kullanımını azaltacak toplu ulaşım araçları ve raylı sistemler gibi tüm alternatif çözümlerler için daha fazla kafa yorulmasıdır.
Kalın sağlıcakla..