Rekabetin kızıştığı piyasalarda tüketicileri korumak amacıyla harekete geçen Ticaret Bakanlığı ve Reklam Kurulu, yanıltıcı reklamlarla mücadelede kararlılığını bir kez daha gösterdi. 13 Mart 2025'te yapılan toplantıda, tüketicileri aldatmaya yönelik 131 reklam dosyasına toplamda 32 milyon 481 bin 507 TL para cezası uygulandı. Ayrıca, 5 reklamın yayınından kaldırılmasına karar verildi.

HAZIR GİYİM SEKTÖRÜNDE GERÇEKÇİ OLMAYAN İNDİRİMLER

Özellikle hazır giyim sektöründe yapılan denetimlerde, tüketicileri yanıltan sahte indirim kampanyaları tespit edildi. Reklam Kurulu, gerçekçi olmayan yüksek indirim oranlarıyla tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen 8 firmaya toplamda 4 milyon 800 bin TL para cezası kesti. Kurul, bu tür sahte indirimlerin haksız rekabete yol açtığını ve tüketicilerin aldatıldığını vurguladı.

YANILTICI TEKNOLOJİ VE OTOMOTİV REKLAMLARI


Teknoloji sektöründe bazı cep telefonu firmalarının, reklamlarında yer alan özelliklerin gerçekte ürünlerde bulunmadığı belirlendi. Otomotiv sektöründe ise "sıfır faiz" kampanyalarında tüketicilerden peşin faiz alındığı tespit edildi. Bu tür yanıltıcı reklamlar Reklam Kurulu tarafından durduruldu.

EKSİK BİLGİLENDİRME VE HAKSIZ REKLAMLAR


Bazı ayakkabı firmalarının, yurtdışı internet sitelerinde ürün içerikleri hakkında eksik bilgi verdiği belirlendi. Domuz derisi içeren ürünlerin Türkiye'deki satış sayfalarında "doğal deri" olarak tanıtılması nedeniyle firmalara 3 milyon 457 bin TL para cezası uygulandı.

TÜKETİCİ HASSASİYETİNE DUYARSIZ TANITIMLARA CEZA  

Ticaret Bakanlığı ve Reklam Kurulu, tüketicilerin haklarını korumak amacıyla yanıltıcı reklamlara karşı mücadelesini sürdürüyor. Sahte indirimler, eksik bilgilendirmeler ve yanıltıcı ürün tanıtımları gibi uygulamalarla mücadele eden Bakanlık, tüketicilerin korunması için denetimlerini sıkılaştırmaya devam ediyor.  -Haber Merkezi

Kaynak: Haber Merkezi