Yerli tatilcilerin yüksek fiyatlara tepki göstermesiyle otel doluluklarında düşüş yaşayan turizm sektörü, çareyi "yaz fırsatı" kampanyalarında buldu. Oteller, %30'a varan indirimler sunarken, bazıları "bir gece bizden" gibi cazip teklifler başlattı. Turizmciler, ortalama %70-80 doluluk oranlarıyla çalışıldığını ve bu sezon en iyi otellerin bile fiyat kırdığını belirtiyor.

FİYAT KIRMALAR BAŞLADI


Yaz sezonu açılmasına rağmen, otel dolulukları istenilen seviyede değil. İki kişilik bir haftalık tatilin yol, konaklama ve yemek dahil 70 ila 100 bin lirayı bulması, vatandaşın tatil planlarını etkiliyor. Bayram dönemlerinde bazı bölgelerde %100 doluluk görülse de, ülke genelinde ortalama doluluklar %70-80 civarında seyrediyor. Turizmciler, dolulukları artırmak için fiyatlarda ciddi indirimler yaptıklarını dile getiriyor.

KAMPANYALAR ARTIYOR

Sosyal medyada oteller, "yaz fırsatı" adı altında %10 ila %30 arasında indirimler sunarak dikkat çekiyor. "Bir gece bizden" gibi kampanyalar da otellerin tercih ettiği yöntemler arasında. Erken rezervasyon döneminde başlayan indirimler, artarak devam ediyor.

SON DAKİKA İNDİRİMLERİ YAPILIYOR

TÜRSAB Başkan Başdanışmanı Hamit Kuk, bu yaz sezonunun geçen yılın gerisinde kaldığını belirtti. Kuk, "Geçen sene indirimler temmuz itibarıyla normal sezona geçmişti. Bu sene temmuz ve ağustos aylarında bile ciddi indirimler alıyoruz. Özellikle Avrupa ve Rusya pazarlarında %10'dan başlayıp %30'a varan indirimler söz konusu. İç pazarda ise daha kısa süreli, son dakika indirimleri sunuluyor" dedi.

Kuk, "Bu sene en iyi oteller bile indirim yapıyorlar" diyerek, vatandaşların bu indirimlere acentelerin reklamlarını takip ederek veya otellerin kendi satış-pazarlama duyurularıyla ulaşabileceğini ifade etti.


ÇÖZÜM ÜRETMELERİ GEREKİYOR

Hamit Kuk, turizm bölgelerindeki restoran ve plaj işletmelerinin uyguladığı yüksek fiyatların turisti olumsuz etkilediğini vurguladı. Sosyal medya fenomenlerinin paylaştığı faturaların pahalılık algısını güçlendirdiğini ve turistin en az %15'inin bu nedenle kaçtığını belirtti. Kuk, Bakanlık, yerel yönetimler ve esnaf odalarını denetim yaparak çözüm üretmeye çağırdı.

SADECE TEK BİR YERDE DEĞİL, HER YERDE SORUN VAR

TÜRSAB Bodrum Bölge Temsil Kurulu Başkanı Mustafa Demir de Bodrum'da dolulukların istenilen seviyede olmadığını, fiyatların düşmesiyle dolulukların orantılı olduğunu söyledi. Demir, "Boş olan oda en pahalı odadır. Bu nedenle otelciler cirolarını yükseltmek için indirimlere gitti. Sadece Bodrum değil; Antalya, Alanya, Marmaris, Fethiye'de de aynı sorun var" dedi ve Bodrum'da geçen seneye göre %25 düşüş olduğunu ekledi.

KRİTİK SÜREÇ

JRO Yatırım Yönetim Kurulu Başkanı Murat Göktuğ Aksu ise sektörün savaş ve krizlerin etkisiyle zorlu bir dönemden geçtiğine dikkat çekti. Rusya-Ukrayna ve İsrail-İran arasındaki savaşların turist akışını olumsuz etkilediğini belirten Aksu, pazar çeşitliliğine giderek özellikle Asya Pasifik bölgesine yönelik özel kampanyalarla bu dönemi fırsata çevirmenin kritik olduğunu ifade etti. -Haber Merkezi

Kaynak: Haber Merkezi