İlk etabı 2019 yılında tamamlanarak hizmete açılan Türkiye’nin en maliyetli çevre yolu projelerinden biri olarak değerlendirilen Ordu Çevre Yolu’nun ikinci etabında inşaat tüm hızıyla sürüyor. Toplamda 21,4 kilometre uzunluğa sahip projenin bu etabında 6 tünel, 11 çift köprü, 5 tek köprü ve 7 farklı seviyede kavşak bulunuyor.

Proje kapsamında inşa edilen 440 metre uzunluğundaki çift tüplü Akçatepe-1 Tüneli'nin son çalışmaları 2022'de tamamlandı. Akçatepe-2 Tüneli'nde ise inşaat sürüyor.

ORDU-GİRESUN YOLCULUĞU 15 DAKİKAYA DÜŞECEK 

Şu anda 40-45 dakika süren Ordu-Giresun arası yolculuk, çevre yolunun ikinci etabının tamamlanmasıyla 15 dakikaya kadar inecek. İlk etabı açıldığında bile Ordu’nun şehir içi trafiğini büyük ölçüde rahatlatan proje, tamamlandığında bölgedeki ulaşımı hızlandırarak büyük kolaylık sağlayacak.

ŞEHİR HASTANESİ VE ÜNİVERSİTEYE KOLAY ULAŞIM 

Ordu Üniversitesi ve inşaatı hızla devam eden Ordu Şehir Hastanesi ile bağlantılı olacak yol, hastane ve üniversiteye erişimi kolaylaştırarak bölgedeki ulaşım altyapısını güçlendirecek.

BÖLGE HALKI VE YETKİLİLER MEMNUN 

Altınordu Eskipazar Mahallesi Muhtarı İlhan Karaağaç, çevre yolu çalışmalarının Ordu’nun çehresini değiştirdiğini belirterek, "Devletimiz ödenek sağladıkça çalışmalar devam ediyor. Yol açıldığında Giresun’a 15 dakikada, Trabzon’a ise 2 saatte ulaşılabilecek. Bu proje, uzun yol şoförleri ve bölge halkı için ekonomik bir devrim olacak” dedi.

"Eskiden bataklıktı, şimdi Avrupa gibi oldu" ifadelerini kullanan Karaağaç, çevre yolunun geçtiği bölgelerin değer kazandığını ve geliştiğini vurguladı.

Akçatepe bölgesinde yaşayan Cengiz Atmaca ise projenin şehir trafiğini büyük ölçüde rahatlatacağını belirterek, “Ordu içinde işi olmayan araçlar çevre yolunu kullanacak. Tünellerin inşaatı biraz uzun sürdü ama tamamlandığında ulaşımı inanılmaz kolaylaştıracak” diye konuştu. -Haber Merkezi 

Kaynak: Haber Merkezi