banner84

'İçinden çıkılamaz hale gelecek'

Büyükşehir Meclisi'nde görüşülen ve Alanya'da dahil Antalya'nın 19 ilçesinin bulunduğu Ulaşım Ana Planı hakkında CHP'li Demirci, Kuzey Alanya'nın trafiğe sıkışacağını ve trafik bazı noktalarda kilitleneceğini söyledi

'İçinden çıkılamaz hale gelecek'
Antalya Büyükşehir Belediye Meclisi ve Alanya Belediye Meclisi Üyesi CHP'li Şehir Plancısı Erkan Demirci, Büyükşehir Meclisi'nde, aralarında Alanya'nın da bulunduğu Antalya'nın 19 ilçesinin Ulaşım Ana Planı'nın masaya yatırıldığını söyledi. Planın Büyükşehir Yasası'na uygun olmadığının bir kez daha net bir şekilde ortaya çıktığını söyleyen Demirci, "Yaya, bisiklet, özel araç ve toplu taşıma sisteminin ve bu sistemin ihtiyacı olan yolların Büyükşehir Yasası kapsamında bütün olarak planlanması, sorunların tespiti ve çözümü gerekirken, coğrafyanın büyüklüğü, Alanya gibi merkez dışındaki ilçelerin ulaşım sorunlarının öncelikli kabul edilmemesi, bu ilçelerin sorun ve taleplerinin yeterince bilinmemesi gibi bir takım sebeplerle Ulaşım Master Planı'nın 5 merkez ilçeyle, kısmen Serik ve Kemer dahil edilerek hazırlandığını üzülerek gördük" dedi. 
'GEÇİCİ RAHATLATMA YARATACAK'
 2.5 yıl önce Ulaşım Master Planı'nın yapılması Büyükşehir Belediye Meclisi'nde gündeme geldiğinde bu planın il bütününde mi yoksa merkezde mi yapılacağını şahsen kendisinin sorduğunu ve "İl bütününde yapılacak" yanıtını aldığını belirten Demirci, "Aradan yaklaşık 2.5 yıl geçtikten sonra bizlere sunumu yapılan planın sadece merkezi kapsadığını görünce Alanya adına hayal kırıklığı yaşadım. Alanya'nın gün geçtikçe çığ gibi büyüyen ulaşım sorunlarının çözümü için henüz Büyükşehir Belediyesi'nin bir projeksiyonunun olmadığı net olarak ortaya çıkmıştır. Alanya'da Karayolları Genel Müdürlüğü ile yapılan ulaşım çalışmaları geçici olarak doğu-batı trafiğini rahatlatacak, ancak kuzey-güney geçişlerini sıkıntıya sokacaktır. Telekom Kavşağı'nda doğu-batı yönünde hızlanan trafik, Yayla Yolu Kavşağı'ndaki ışıklarda bekleyen araç sayısının iki katına çıkmasına yol açacak, trafik bu noktada kilitlenecektir" diye konuştu. 
'İÇİNDEN ÇIKILAMAZ HAL ALACAK'
Demirci, açıklamasına şöyle devam etti: "Doğu-batı trafiği bu noktada rahatlarken, kuzey-güney geçişleriyle, Çevreyolu'ndan Sugözü Mahallesi'ne ve Toptancı Hali'ne bağlantı yollarında sıkışmaların yaşanması kaçınılmaz olacaktır. Benzer şekilde Hasbahçe Kavşağı'nın yeni istikametinin ucu Cikcilli Mahallesi Gümüşdere'de kapalı olduğu için, Doğu Çevreyolu açılıncaya kadar yeni köprü kullanılamayacak, trafik Devlet Hastanesi Kavşağı'na doğru tek şeritten akacağından içinden çıkılamaz hale gelecektir. Üstelik Hacet'ten Hasbahçe'ye çıkış güzergahı, yapılan köprü nedeniyle kapanacağından, araçlar Hasbahçe bağlantı noktasını geçtikten sonra köprünün altından 'U' dönüşü yaparak geri dönmek suretiyle Hasbahçe'ye ulaşmak zorunda kalacaktır. Bu da ilave trafik ışığı ve trafik yükü getirecektir. Oysa Çevreyolu trafiğinin Dinek Kavşağı'ndan itibaren bütün olarak analiz edilmesi, toplu taşım aksları, durakları, kuzey-güney Alanya katılım ve kavşak noktaları, kent içi diğer trafik akslarıyla entegre edilerek çözüm üretilmesi doğru planlama yaklaşımı olacaktır. 
'ALANYA'DA BUNLARIN YAŞANMASI SÜRPRİZ OLMAYACAK'
Bu çözümlerin de üretilebilmesi için ulaşım ana planının bir an önce yapılması elzemdir. Tüm bunları görmek için uzman olmaya gerek yoktur. Antalya Çevreyolu bunun en somut örneğidir. Antalya Çevreyolu üzerinde Altınova Kavşağı'ndan itibaren, Çallı Kavşağı'na kadar üst geçiş köprüleri yapılmıştır. Bu köprüler doğu-batı istikametinde trafiği kısmen rahatlatmasına rağmen, kenti adeta kale duvarı gibi ikiye bölmüş, trafiğin yüksek olduğu saatlerde kuzey-güney geçişlerinin kilitlenmesine sebep olmuştur. Bu zihniyetin devamı halinde tüm bunların Alanya'da da yaşanması sürpriz olmayacak, Ulaşım Master Planı yapılmadan ortaya konulan çözümler geçici olmaktan öte gidemeyecektir" dedi.
Güncelleme Tarihi: 26 Mayıs 2017, 18:33
YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner107