banner84
09
Eyl 2017
Marka ve Semih Yalman

Bundan 7 yıl önce ilk yazımı yazmıştım aslında ilk köşe yazımı. Semih Hocam gazetesindeki köşesini ilk kez bir öğrencisine devretmişti. Heyecanla bir anımı anlatıyordum, 'yazsana” dedi. Böylece ilk kez bir köşede ' Marka...

MAKALEYİ OKU
31
Ağu 2017
Alanya Markamıza Göz Atmaya Devam

Şehirlere ait marka imajı yaratmak tamamen elimizde olan o kadar kolay bir süreç değildir. Bu yüzden bilinçli ve stratejik yaklaşmak gerekir ki markalaşma doğru şekilde sağlansın. Bir şehri bir ürün gibi paketlemek ve reklamla algı yaratmak...

MAKALEYİ OKU
30
Ağu 2017
Alanya Markamıza Bir Göz Atalım

Günümüzde ülkelerin marka değerlerini maddi veya manevi olarak belirlerken, ülkelerde ne kadar marka şehir olduğuna bakılıyor artık. Peki, marka şehir nasıl olur? Marka yaratma konusuna kısaca girmiştik zaten. Uzun uzun devam etmeden, tanımlarda...

MAKALEYİ OKU
29
Ağu 2017
Markaların Formülü Var Mıdır?

Marka denince çok kolay tanımlı bir kelime gibi bakıyoruz olaya genelde. Onca zaman ve çabayla oluşmuş markaların hikâyelerine bakmadan sanki pat diye oluvermişler gibi gelir bize. Ya da insanlar seviyorsa, tamam marka olmuş diyoruz. Oysa marka...

MAKALEYİ OKU
27
Haz 2017
Ciroların Bayramı

Bayram geldi yine. Kimi için bayram gündelik telaşlardan uzaklaşmak için bir zaman aralığıyken, kimileri için de sevdikleri ve akrabalarıyla bir araya gelip özlem giderecekleri bir dönem olarak görülebilir. Bayramı bireylerden ayırıp markalar...

MAKALEYİ OKU
23
Haz 2017
Bayram Hazırlıkları

Bazen sadece dinlenme veya tatil gibi yorumlasak da hadi itiraf edin ananenizin pamuk elleri, dedenizin hafif gıdıklayan sakallı yanakları, annenizin sıcacık kalbi veya babanızın güvenli kolları içinizi ısıtmıyor mu? Ne olursa olsun geleneklerimizde...

MAKALEYİ OKU
06
Nis 2017
Doğru Markalama İçin Yapılacak Listesi (2)

Nerde kalmıştık? Markamızı doğru markalandırıp kazandıkça kazanalım diye neler yapalım ona bakıyorduk. Bu yazıda da markamızın nasıl göründüğüne bir kısaca el atalım diyorum. Doğru Görünmek Lazım Markamızın logosu hem göze hem...

MAKALEYİ OKU
05
Nis 2017
Doğru Markalama İçin Yapılacak Listesi (1)

Pazarlama çalışmalarının yer aldığı bütün süreçlerin en temelinde marka yaratmak vardır. Markanın ne olduğuna yine kısaca değinecek olursak birey, firma, topluluk ya da ürün neye ait olursa olsun bütün özel isimler markadır. E pazarlama...

MAKALEYİ OKU
27
Oca 2017
Doğrudan pazarlayalım

Doğrudan pazarlama dediğimiz aktivite satın alma işlemini gerçekleştirmek için mesajı direk tüketiciye gönderdiğimiz iletişim biçimimiz olarak anlatılabilir. Müşterilerle direk iletişime geçtiğimiz için de geri besleme sağlamamız mümkün...

MAKALEYİ OKU
26
Oca 2017
Farklı olmazsan yok olursun

Her markanın önce kendine ait özellik ve değerleri olmak zorunda var olabilmek için. Bir yandan da o markanın sunduğu ürün ya da hizmete ait olan özellikler de pazarda yer alan ürünlerden ayrıştıran en önemli faktör olarak ele alınır. Bu...

MAKALEYİ OKU
25
Oca 2017
Pazarlama cennetine giden yolda kaçınılması gerekenler

Pazarlama günlük hayatın bir parçası ve her anımızda var demiştik başlarken. Gerçek hayatta her insanın olduğu gibi pazarlamanın da kendine ait günahları var. Bunlara götüren yanlışları belirleyenler de yine insanlar. Pazarlama yanlışları...

MAKALEYİ OKU
23
Oca 2017
Hatasız markalar, hayranlık bırakan deneyimler

Müşterilerimizle ister istemez her etkileşimde bir deneyim yaşatıyoruz. Bu deneyimle onların karşılaşmasını sağlayacağımız duygu hayal kırıklığı da olabilir, öylesine sıradan bir deneyim de olabilir veya ağızlarını açık bıraktıracağımız...

MAKALEYİ OKU
15
Ara 2016
İnternetin gücü adına

Eskiden bütün markaya dair bütün detayları ve faydayı marka kendi kendine üretirken, şimdi düzen değişti. Artık kuralları tüketici veya potansiyel tüketici belirliyor ve anlık uygulama bekliyor. İnternet pazarlaması günümüzde klasik yöntemlerin...

MAKALEYİ OKU
06
Ara 2016
Mutlu Etkinlikler, Mutlu İnsanlar, Mutlu Müşteriler

Etkinlik pazarlaması günümüzde pazarlamada önemli yer kaplamaya başlayan marka ve kişilerin bir araya geldiği yeni bir trend. Mal veya hizmetlerin sosyal faaliyetler aracılığıyla tanıtılması veya hedeflenen kişilere ulaşmasına etkinlik pazarlaması...

MAKALEYİ OKU
23
Kas 2016
Öğretmenim Markam Benim!

Bugüne kadar markaları anlatırken genelde duygusal ya da fonksiyonel faydalar odaklı yazdım farkındayım. İhtiyaçlardan bahsederken de aynı aslında. Her pazarlamacı gibi üzerinde durduğumuz, en etkili ve en kolay sandığımız yol yani. Tüketicilerin...

MAKALEYİ OKU
17
Kas 2016
Doğru konumda mısınız? (2)

Doğru Konumu Nasıl Bulacağız? Müşteriyi aşırı iletişim karmaşasıyla yormadan daha net bir mesaj etrafında dolaşmak için doğru konumlandırma yapmak gerektiğinden bahsetmiştik geçen sefer. Doğru konumlandırma çalışmasıyla kimiz, neyiz,...

MAKALEYİ OKU
16
Kas 2016
Doğru konumda mısınız? (1)

Tüketiciye kim olduğumuzu anlatmak için her kanaldan saldırırız durmadan. Bir reklamla ne faydamız var, bir reklamla farklı yanımızı, bir reklamla rakiplerimizi derken tonla masraf. Her birini farklı mecralar için yapınca üçe beşe katlandı...

MAKALEYİ OKU
09
Kas 2016
Yüzyılın En Unutulmaz Markası: ATATÜRK

Bir markayı incelerken, nasıl konumlandırılır, misyonu ve vizyonu nedir, varoluş amacı nedir tek tek ele alırız. Marka bir sözdür. Beklentilerin üstüne geçmek ve farklılık yaratmaktır. İşte kişileri markalaştırırken yine aynı detaylara...

MAKALEYİ OKU
03
Kas 2016
Tamamen Duygusal !

İnsanoğlu ne kadar mantığıyla övünmeyi seçse de satın alma kararında mantık tek başına kararlı değildir fark edilmese de. Yani eve gelip 'Hanım, bunu almakla çok mantıklı bir karar verdik” diyen bir koca, aslında yine duyguyla mantığın...

MAKALEYİ OKU
01
Kas 2016
Pazarlamacı nedir?

İlk yazıma her zaman her yerde konuştuğum pazarlamacı nedir konusuyla başlamak istedim. Neden mi? Artık şu dizideki 'Halil Pazarlama” ile gelen kapı kapı ürün satan insanların pazarlamacı değil de satışçı olduğunu benimsemenin zamanı...

MAKALEYİ OKU

banner107