banner84

Almanya'da rezervasyonlar düştü

Almanya'a geleneksel olarak rezervasyonların en yüksek olduğu ocak ayında rezervasyonlar zayıf seyrediyor. Alman turizm sektörü ise her şeye rağmen 2022'den umutlu.

Almanya'da rezervasyonlar düştü

Koronavirüsün Omicron varyantı nedeniyle ocak ayında Almanya'da tatil rezervasyonları zayıf seyrediyor. Alman turizm sektörü, kısıtlamaların kaldırıldığı, tur operatörlerinin ek kapasiteler planladığı ve kruvaziyer turlarının planlandığı birkaç hafta öncesine kadar 2022 sezonuna güçlü bir başlangıç yapmayı umuyordu.
CAN ÇEKİŞİYOR
Fakat şu anda sektörde yeniden bir hayal kırıklığı yaşandığı belirtiliyor. Alman iş ve turizm dergisi fvw'da yer alan habere göre, aniden artışa geçen vaka sayıları seyahat koşullarının sürekli değişmesine neden olmakla kalmıyor müşterilerde seyahate ilişkin tereddüt oluşacağına ilişkin endişeleri de artırıyor. Bu nedenle erken rezervasyonun en güçlü olduğu ocak ayı şu anda can çekişiyor. Rezervasyonların şu anda zayıf olduğunu belirten RTK Başkanı Thomas Bösl, Omicron varyantının güçlü bir tehdit olarak ortada durduğuna dikkat çekiyor ve "Müşterilerimizi huzursuz" ifadesini kullanıyor.
SON 4 HAFTADA 200 MİLYON EUROLUK REZERVASYON
Buna karşın, mevcut trend sektörün beklentilerini karşılamasa da, durumun o kadar kötü olmadığına ilişkin veriler de mevcut. Travel Data & Analytics'in (TDA) verilerine göre, geride kalan 4 haftada Almanya'da 200 milyon euroluk yeni rezervasyon yapıldı. Endüstri analistleri, bu rakamların geçen yılın aynı döneminin iki katı olduğuna dikkat çekiyor. Ancak "bu rakamlar 2018-19 döneminin, haftaya göre değişmek kaydıyla, yalnızca yüzde 50-65'ine denk geliyor." cümlesinin de altı çiziliyor.
YÜZDE 60'I 2022 YAZ SEZONU İÇİN
Ayrıca, gelen her 100 rezervasyondan 60'ının 2022 yazı için olduğuna da dikkat çekiliyor. FTI'ın CEO'su Ralph Schiller, Omicron varyantının yarattığı olumsuz etkiye rağmen iyimser olduğunu belirtiyor. Schiller, "Müşteri ilgisi çok yoğun. Ayrıca politik söylem değişti; artık 'seyahat dayağı' yok" ifadelerini kullandı.
'GÜÇLÜ BİR SEZONA İŞARET ETMİYOR'
Pazar araştırmacısı Gaßner ise daha temkinli bir yaklaşım sergiliyor. Şu ana kadarki rezervasyonların 2022 için güçlü bir sezona işaret etmediğini kaydeden Gaßner, bunun da kış sezonunda rezervasyonların zayıf seyretmesinden kaynaklandığını ifade etti. Yaz tatillerini okul tatiline göre planlayan, bu nedenle rezervasyonlarını genellikle ocak ayında yapan ailelerin ise huzursuz olduğuna ve beklediğine dikkat çekiliyor. Bu durumun son dakika rezervasyonlara yansıyacağına vurgu yapılıyor.

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner107

banner169