banner84

2014 rakamları hayallerde kaldı

Sezona hızlı başlayan Antalya bölgesinde geçen yıllara göre iyi rakamlara ulaşıldı fakat turizmin altın yılı olarak anılan 2014-2015 turizm sezonu rakamlarına ulaşılması zor olarak görülüyor. Konuyla ilgili açıklama yapan ALTİD Başkanı Sili, “2018 yılından yüksek olacağını düşünüyorsak da 2014-2015 seviyelerine ulaşmamız çok olası görünmüyor” dedi. 

2014 rakamları hayallerde kaldı

- Engin ANAK

Son 5 yılda türlü krizlerle karşılaşan turizm sektörü yapılan atılımlarla yaralarını sarmaya başladı. Son iki yıldır turist ve pazar ülkeler sayısında gelişme sağlayan turizm sektörü umut veriyor ancak yüksek rakamlara ulaşıldığı 2014-15 sezonunun yakalanması turizmciler tarafından zor olarak değerlendiriliyor.

“ZOR GÖRÜNÜYOR”

Konu ile ilgili değerlendirmede bulunan Alanya Turistik İşletmeciler Derneği Başkanı (ALTİD) ve Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Yönetim Kurulu Üyesi Burhan Sili, 2016 yılından itibaren arttırarak 2018 yılına kadar biz ciddi bir sayıya ulaşıldığını söyledi. Antalya ve Alanya olarak sayısal anlamda ciddi başarı elde ettiklerini belirten Sili, “Ulaştığımız bu başarıyı, gelir anlamında da bu sene en azından ay noktalara getirebiliriz diye düşünüyorduk. Özellikle Mart ortasına kadar olan süreçte çok ciddi ön rezervasyon aldık ve ön rezervasyon almamıza rağmen bugün özellikle Temmuz - Ağustos aylarında görüyoruz ki bizim o düşündüğümüz gelir düzeyinde, her ne kadar 2018 yılından yüksek olacağını düşünüyorsak da 2014-2015 seviyelerine ulaşmamız çok olası görünmüyor. İster istemez sadece bize bağlı olarak değil tabii ki aynı pazarların ekonomik durumu, küresel ısınma, uçak şirketlerinin son 2 senede 8 tanesinin batmış olması gibi nedenlerle bugün paket fiyatlarında yükseliş var” dedi

“AZALMA SÖZ KONUSU”

Rakip pazarlarında olduğunu hatırlatan Sili, “Baktığınızda bizle aynı çizgide hizmet veren İspanya, Yunanistan gibi ülkelerde de fiyat revizeleri söz konusu ve hala da devam ediyor. Dolayısıyla genel olarak baktığımızda bizim yaptığımız toplantılarda ifade ettiğimiz, bundan sonra bizim farklı bir pozisyon almamız gerekiyor. Şöyle ki, dünyada turist çıkaran kaynak pazarı olarak ifade edilen ülkeler belli kendi iç turizmlerinde ciddi bir gelişim gösterdiler. Küresel ısınmaların etkisi ile kendi ülkelerinde veya yakın ülkelerde tatil alanlar ve onların da ekonomik durumları göz önüne alındığında çıkışlarda bir azalma söz konusu.

“ANA PAZARDA EKSİLME VAR”

Antalya ve Alanya'nın iki ana pazarı olan Almanya ve Rusya'da genel çıkışlarda bir azalma olduğunu sözlerine ekleyen Başkan Sili şöyle konuştu: “Türkiye'ye artış olmasına rağmen, diğer ülkelerde söylediğim gibi fiyat ve revizesine gidiyorlar. Bizim burada yapmamız gereken çok yüksek fiyatlar değil ama doğru fiyatlarla satılabilir fiyatlarla tüketicinin alabileceği fiyatlarla hareket etmemiz gerekiyor. Bunun ötesinde de kısa dönemli çok kar etme vesaire algısından kurtularak, olayı sürdürülebilir bir noktada, hem fiyat anlamında hem turizmin diğer dinamikleri anlamında. Bizim ana ürünümüz deniz kum güneş, ona zarar vermeden, önümüzdeki dönemde bu çok daha büyük önem kazanacak özellikle Avrupa ülkelerinde, bugün de kazanmış durumda. Buna da dikkat ederek kendi hizmet fiyat-kalite dengemizi bozmadan hak ettiğimiz fiyatı alarak hareket etmemiz gerekliliği var. Önümüzdeki dönem buna biraz daha kafa yormamız lazım. Sonuçta dünyada turizm gelişmeye devam ediyor, biz de buradan hak ettiğimiz payı ülke olarak da alma noktasında olacağız.”

Güncelleme Tarihi: 11 Temmuz 2019, 11:45
YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner107