banner84

Alanya nasıl markalaşır?

ALTAV Yönetim Kurulu Üyesi ve Exotic Turizm Yönetim Kurulu Başkanı Cengiz Topçu Alanya’nın marka şehir olması için neler yapılması gerektiğini açıkladı. 

Alanya nasıl markalaşır?

-Asiye ELİAÇIK
Marka şehir olma konusunun yıllardır konuşulan bir konu olduğuna dikkat çeken ALTAV Yönetim Kurulu Üyesi ve Exotic Turizm Yönetim Kurulu Başkanı Cengiz Topçu, ülkenin markalaşmasının aslında destinasyonların marka haline gelmesi ile elde edilebileceğine dikkat çekti. 
ALANYA İÇİN HALA YOLUMUZ VAR”
Alanya’da halen deniz-kum-güneş üçlemesinin ötesine gidilemediğini belirten Topçu, “Markalaşmak her destinasyonun adı söylendiğinde bir ya da birkaç özelliğinin akla gelmesidir. Alanya özelinde baktığımızda bu konuda halen yol almamız gereken mesafe olduğunu görüyoruz. Yıllardır ana kaynağımız olan deniz-kum-güneş üçlemesinin ötesine geçemedik. Yapılan çalışmalar, zaman zaman siyasi sorunlar yüzünden üç adım atarken iki adım geri gitmemize sebep oldu. Yaşadığımız coğrafya ne kadar zenginlik barındırıyor olsa da bir o kadar da sorunların göbeğinde kalmaktan kendini alıkoyamıyor” dedi.
“MARKA ŞEHİR ÇALIŞMALARI İKİNCİ PLANDA KALDI”
Sektörde her şeyi bilen değil işini iyi bilen çalışanların olması gerektiğini ifade eden Topçu, “Destinasyonun ayakta kalması çalışmalarının yanında marka bir destinasyon olma çabaları ikinci planda kaldı. Belki de rekabet ortamında hem ülke içinde hem de diğer ülkelerdeki diğer destinasyonlar ile yoğun bir şekilde yaşandığı bu yıllarda bu çalışmaların önemi bir kez daha ortaya çıkmış gözüküyor.  Gerek doğal ve kültürel zenginliğin ön plana çıkarılması, tabi ki bu zenginliklerin misafire sunulmasında hem görsel zenginlik anlamında hem de çevreye olan duyarlılığı misafire hissettirmek anlamında, gerekse de özellikle konaklama sektöründe destinasyonun tanıtımını yapacak marka işletmelerin  gelmesi bu yolda atılması gereken adımlar. Her şeyi bilen değil ama yaptığı işi iyi bilen çalışanların sektörde çoğalması, şehrin yaşam kalitesinin artırılması, düzenli işleyen yaya ve araç trafiği marka bir destinasyon olmada gözden kaçırılmaması gereken ayrıntılar” ifadelerini kullandı. 
“BELKİ DE SORUN MİSAFİRE SUNMAKTA”
Bu konulara dikkat edilmezse bundan 10-15 yıl sonra da aynı şeylerin hala konuşulacağını aktaran Topçu, “Bu sektörde geçtiğimiz yıllara baktığımızda Alanya olarak bu bilgi birikimine sahip olmamız bu alanda hızla yol almamızı sağlayacaktır. Aslında Alanya’nın sunulacak ürün çeşitliliği açısından da gerekli zenginliği mevcut belki de sorun bunları misafire sunma konusunda şehrin bütün bileşenlerinin buna destek vermesi konusundaki isteksizlik. Markalaşmanın ana unsuru kontrollü, düzenli ve sürdürülebilir büyümedir. Ayrıca misafir memnuniyeti ve hayal ettiğini destinasyonda bulması, marka destinasyon olmanın önemi kriterlerindendir” diye konuştu.

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner107