banner84

Alman pazarında dönüş sinyali 

Turizm de gelen yolcu sayıları Alanya için hangi mesajları içerisinde barındırıyor. Turizmci Cengiz Topçu, Alanya Postası’na yaptığı açıklamada, “Almanlar dönüş sinyali veriyor” dedi.

Alman pazarında dönüş sinyali 

-Asiye ELİAÇIK
Alanya Turizm Tanıtma Vakfı (ALTAV) Yönetim Kurulu Üyesi ve Exotic Turizm Yönetim Kurulu Başkanı Cengiz Topçu, geçtiğimiz ay itibarı ile ülkeye gelen turist sayılarını Alanya açısından değerlendirdi. Topçu, “Antalya 8 milyona yakın misafiri ağırladı. Veriler kişi sayısındaki artışın en iyi dönemler olarak kabul edilen 2013-2014 yıllarının da üstüne çıktığını gösteriyor. Özellikle Orta Avrupa’da Çekya ve Polonya dikkat çekiyor. Rusya, İngiltere, Ukrayna gibi ülkelerde de gözle görünen bir artış söz konusu. Almanya eski günlerine dönme sinyalini veriyor. Kuzey ülkeleri başta olmak üzere bazı pazarlar eski günlerini arasa da artan yolcu sayısı önümüzdeki yıllar için ümit veriyor” ifadelerini kullandı. 
“KONAKLAMA SAYISI DA BİLİNMELİ”
Bu rakamlar değerlendirirken bazı konuların gözden kaçırılmaması gerektiğini söyleyen Topçu,  “Her şeyden önce daha sağlıklı veriler almak için yurda giriş yapan misafir sayısından çok konaklama hizmeti alan kişi sayısının da bilinmesi, sağlıklı bir değerlendirme için yol gösterici olacaktır. Antalya il sınırlarında yaşayan yerleşik yabancıların, burada konut sahibi olanların ve çeşitli vesilelerle çalışmakta olanların da giriş-çıkışları bu rakamların içindedir ve azımsanmayacak yer tutmaktadır” dedi.
“ANİ FİYAT UYGULAMALARIYLA MİSAFİRLERİ ÜRKÜTMEMELİYİZ”
Kişi başına düşen geliri yükseltmeye çalışırken fiyat değişimleriyle şehre gelenleri ürkütmemek gerektiğine dikkat çeken Topçu, “Yukarı doğru bir ivme yakalayan turizm hareketlerinin sürdürülebilir olmasını sağlamak ve yeni etkilere dirençli bir hale getirirken ilk amacımız olan kişi başına elde edilen gelirin yükseltilmesi konusunda çalışmalar yapıyoruz. Ancak ani fiyat ayarlamalarının misafiri ürkütmemesine dikkat edilmelidir. Bölgenin en büyük avantajı olan fiyat-kalite dengesinin korunmasının yanı sıra, oluşacak fiyat artışlarının piyasa şartlarının yanında misafire getireceği avantajlar da iyi anlatılmadır. Buradan yola çıkarak destinasyonda verilen hizmet kalitesinin yükseltilmesi temel amaçlardan biri olmalıdır. Bu hizmetin içine misafirin aldığı konaklama hizmetinden tutun da ulaşım, alışveriş imkanları, çevre gezileri, sağlık hizmetleri, alışveriş imkanları, şehir içinde yeme-içme ve eğlenmede dahil her şey girmektedir” diye konuştu.
“KOPYA HİZMETLER SUNMAMALIYIZ”
Konaklama işletmelerinin kendilerine has bir konsept belirlemesi gerektiğini belirten Topçu “Misafirden alınan geri dönüşlere baktığımızda dikkat edilmesi gereken hususlardan biri de bölgede kopya hizmetler sunan işletmeler yerine, zamanın ruhuna ve trende göre yeni hizmetler sunan işletmeleri açmamız misafiri harcama yapmaya yönlendirecektir. Ayrıca hizmet alan grupların özelliklerine göre konaklama işletmelerinin de konsept belirlemesi faydasına olacaktır. Aile oteli, yetişkin oteli, butik otel gibi. Bazen hizmet kalitesinde sorun olmamasına rağmen oteldeki misafir çeşitliliğin çok olması olumsuz geri dönüşlere sebep olmaktadır. Yapılan bir incelemeye göre tatil hayalleri kuran bir kişinin mutluluğu tatilden 15 gün önce başlayıp sonrasında da 1 ay sürmektedir. Aynı inceleme seyahate çıkanların yüzde 81‘nin amacının dinlenmek olduğunu göstermektedir. Karşılığını aldığını düşünen bir misafirin bölgeye katkısı da paralel olarak artacaktır” dedi.

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner107