Türkiye turizm sektörü 2024 yılında rekor kırmayı hedefliyor. 60 milyon turist ve 60 milyar dolar gelir hedefi konuldu. Ancak artan maliyetler ve "pahalı ülke" algısı bu hedefleri zorlaştırıyor. Ancak gerek enflasyon kaynaklı yüksek maliyetler gerekse turizm işletmelerine ilişkin "fahiş fiyat" eleştirileri 2024 hedefini zora sokuyor.

Turizm İşletmelerinin Karlılığı Düşüyor

Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) Başkanı Müberra Eresin, turizmde koyulan hedeflere ulaşılacak; ancak turizm işletmelerinin karlılıklarının yüksek enflasyonla artan maliyetler nedeni ile yerinde sayacağını söylüyor. Eresin, Türkiye'nin son dönemde yabancı turistler için "pahalı ülke" haline geldiğine dair eleştirileri "haksız" olarak değerlendiriyor.

Fiyatlar Düşmeye Başladı

Alanya'nın o bölgesine 1.7 milyar liralık yatırım: Bölge halkı kalkınacak Alanya'nın o bölgesine 1.7 milyar liralık yatırım: Bölge halkı kalkınacak

Antalya'da üç, Erciyes'te iki oteli bulunan Şahinler Holding Yönetim Kurulu Başkanı Kemal Şahin de 60 milyon turist ve 60 milyar dolar hedefinin tutturulacağı görüşünde. Şahin'e göre, bazı firmaların geçen sene iyi geçtiği için bu sene abartılı fiyatlar koymuş olabilir, ancak fiyatlar şimdi indirmeye başlıyor.

Türkiye Fiyat Avantajını Kaybediyor

Ancak Eresin ve Şahin'in aksine, Türkiye'nin yabancı turistler için giderek daha pahalı bir ülke haline geldiğini düşünenler de var. Uluslararası seyahat acentesi RocketInternational'in Türkiye operasyonlarını yöneten Rocket Türkiye CEO'su Kamil Özil, 2024'ün ilk dört ayında rezervasyonlarda önemli artışlar olduğunu, ancak Mayıs ayında turizmde bir durgunluk yaşanmaya başladığını ve bunun en önemli sebebinin Rus pazarında yavaşlama olması olduğunu söylüyor. Özil, Türkiye'nin fiyat-hizmet kalitesine göre dünyanın önde gelen ülkelerinden biriyken, şimdi bu avantajı kaybetmeye başladığını savunuyor.

İstanbul'da Yeme-İçme Avrupa'dan Pahalı

Özellikle İstanbul'a gelen yabancı turistlerin yüksek fiyatlardan şikayetçi olduklarına dikkat çeken Özil, yabancı turistlerin İstanbul'da Avrupa'nın çok üzerinde bir fiyatlandırma ile karşı karşıya kaldıklarını ve kendi ülkelerinde daha uygun ve daha ucuz yiyip içebildiklerini belirtiyor.

Enflasyon Nedeniyle Türkiye Turizmde Güç Kaybetti

Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Başkanı Mehmet İşler, enflasyon dışında turizmde 2024 hedeflerinin tutması önündeki zorluklardan birinin de Türkiye'nin yakın coğrafyasındaki savaş ve çatışmalar olduğunu söylüyor. İşler, Türkiye'nin kuzeyinde Rusya-Ukrayna savaşının, güneyinde ise İsrail-Hamas savaşı ve İsrail-İran geriliminin yabancı turistler açısından tedirgin edici gelişmeler olduğunu kaydediyor.

Ekonomik Ülke Algısı Değişiyor

İşler, son yıllara kadar Türkiye'nin özellikle Avrupalı turist için hem ucuz hem de kaliteli tatilin adresi olduğunu ifade ediyor. Ancak yüksek enflasyon nedeni ile Türkiye'nin bu alanda İspanya ve Yunanistan karşısında güç kaybettiğine işaret ediyor. İşler, turizmcilerin fiyat avantajını kaybettiği için 60 milyon turist 60 milyar dolar hedefinin bu sene yakalanamama riski olduğunu söylüyor.   -Haber Merkezi

Kaynak: Haber Merkezi