banner84

'Çözümleri eksiklerimizden bulmalıyız'

Alanya’ya tatile gelenlerin yaşadığı sıkıntıları bir turizmci gözüyle dile getiren Turizmci Cengiz Topçu, “Misafirin otelden çıkması için sebepler yaratmalıyız” dedi.

'Çözümleri eksiklerimizden bulmalıyız'

-Asiye ELİAÇIK
Kurban Bayramı tatili öncesinde Temmuz ve Ağustos aylarında doluluğun tavan yaptığını ifade eden ALTAV Yönetim Kurulu Üyesi ve Exotic Turizm Yönetim Kurulu Başkanı Cengiz Topçu, bayram tatilinin 9 gün olmasının tartışıldığı bu günlerde tatilcilerin Alanya’ya geldiklerinde yaşadığı sorunlara çözüm bulunması gerektiğini söyledi.
SORUNLAR TRAFİKTE BAŞLIYOR
Yerli veya yabancı fark etmeksizin turistleri misafir olarak adlandırdıklarını söyleyen Topçu, “Bölgenin özellikleri sebebiyle buralara daha çok dinlenme amacıyla gelenlere hizmet veriyoruz. Belki bir yıl boyunca hayalini kurduğu tatile, saatlerce uçak ya da araba yolculuğu ile ulaşmaya çalışan misafirlerimiz trafikte gördüğü sıkıntılar karşısında tatillerinin en başında ‘sağ salim otelimize varırız umarım’ diye düşünüyor” ifadelerini kullandı. 
'OTELDE KALIRIM DAHA İYİ DEDİRTİYORUZ'
Misafirlerin otelde kalacak yerleri ve ulaşım hakkında da sıkıntı yaşadıklarını aktaran Topçu, “Bir şekilde konaklama tesisine ulaşan misafire, ‘kusura bakmayın otelimizdeki doluluk sebebiyle bir gece sizi şu aileyle birlikte aile odamızda ağırlayacağız’ demenin mantıklı bir açıklaması var mıdır? Kaldığı otel şehrin biraz dışında ise hele birde bir çocuklu bir aileyse şehre inmenin çilesini ilk günden çekmesi bunu dile getirdiğinde de ‘taksiler var, sizin ülkenize göre oldukça ucu’ demenin mantıklı bir açıklaması var mıdır? Bir şekilde şehre indiğinde iki üç mağazaya bile ağız tadıyla bakamadan, baktığı her şeyi almak zorunda olduğu hissini verecek davranışlarla karşılaştığında ‘otelde kalırım daha iyi’ demesi haklı değil midir?” dedi. 
'HOŞ OLMAYAN CÜMLELER DUYUYORLAR'
Topçu, Dinek’ten Mahmutlar’a kadar yapılan ve yayalara ayrılmış kaldırımlarda bebek arabasıyla yürümek isteyen bir misafirin, özellikle kaldırım işgalleri ve motorlu araçların kaldırımları kullanmalarından rahatsız olmasının normal olduğunu ifade etti. “Hem iskelede hem de çarşıda istisnasız herkes, hatta buna yöneticilerimiz bile maruz kalmıştır” diyen Topçu, “kendi dillerinde hoş olmayan davet cümleleri ile işletmelerine çağırmaları, kabul etmeyince de nahoş kelimeler kullanarak arkadan yüksek sesle bağıranlar karşısında memnuniyetsiz olmaları doğal değil midir?” diye konuştu. 
'DİMÇAYI’NDA KARMAŞA GÖRÜYORLAR'
Alanya’nın özellikle yaz aylarında en çok tercih edilen bölgesi olan Dimçayı’na gidenlerin, özellikle Pazar günü gittiyse gördüğü hem görsel hem de trafik karmaşası yaşadığını belirten Topçu,  “Tatilciler Dimçayı’na gittiği zaman ‘söylendiği kadar güzel ama sanki buraya bir düzen gerekiyor’ hissine kapılıyor” dedi. 
'ALDIKLARI HİZMETE GÜVENEMİYORLAR'
Şehirde biraz gezintiye çıkan birinin halen devam eden inşaatlar ve bunların verdiği rahatsızlıktan da şikayetçi olduğunu aktaran Topçu, “Herhangi bir çevre turuna katılmayı isteyen misafir aynı hizmetler için çok farklı fiyatlar görmesi karşısında ‘acaba hangisi güvenilir’ diye kuşkuya kapılmasında haklılık payı yok mudur?” ifadelerini kullandı. 
'OTELDEN ÇIKMALARI İÇİN SEBEP YARATMALIYIZ'
Tüm bu sorunların sadece günümüzün sorunu olmadığına dikkat çeken Topçu, “Yıllardır bunları tartışıyoruz ve çözüm bulunmaya çalışılıyor. Belki çözümleri buraya gelen misafirlerden yola çıkarak değil, kendi eksikliklerimizden yola çıkarak bulmaya çalışmalıyız. Misafirin otelden çıkmaması için değil, çıkması için sebepler yaratmalıyız” dedi.
 

Güncelleme Tarihi: 23 Temmuz 2019, 17:49
YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner107