IT ve danışmanlık şirketi Accenture'nin 16 ülkede 10 bin insanla yapılan bir global araştırma, artan yaşam maliyeti ve enflasyona rağmen insanların tatili ihtiyaç olarak görmeye devam ettiği, bu nedenle isteğe bağlı diğer şeylerden kısarken, tatilde daha fazla harcama eğiliminde olduğunu ortaya koydu. Buna göre, insanların yüzde 71'i tatil bütçesini korumayı veya artırmayı planlarken yüzde 78'i tatil amaçlı seyahate çıkmayı, yüzde 50'si ise iki defa tatile çıkmayı hesaplıyor. Katılımcıların yüzde 85'i şu anda belirsizlik içinde yaşadığını belirtirken, bunların içinden yüzde 52'si söz konusu belirsizliğin 12 ay boyunca devam edeceğini düşünüyor. Ancak Accenture'nin yaptığı ayrı bir araştırmada devam eden yüksek enflasyonyüksek faizler ile istihdam ve gelire dair artan belirsizliğin, tüketici harcamalarının direncinde yeni sınamalar test edeceği uyarısında bulunuldu. Araştırmada "Ancak buna rağmen birkaç yıl devam eden pandemi bağlantılı seyahat kısıtlamaları, seyahatin yolculuktan fazlası olduğunu hatırlattı." denildi.

Muhabir: Bedia UYAR