banner84

Turizmcinin Alanya'da 2022 hedefi

(Ayşe Yağmur MERCİMEK) Koronavirüs salgınında değişen olumlu seyirle, yeniden hareketlenen turizm sektörünü bu yıl yüzde 50 oranında artan maliyetler zorladı. Turizmcinin gelecek yıl için planı ise kar etmek

Turizmcinin Alanya'da 2022 hedefi

Alanya'da koronavirüs salgını nedeniyle 2020 yılı turizm için yok sayılan bir yıl oldu. Koronavirüsteki iyi gidişat 2021'in hareketlenmesine ve turizmcinin iş yapabilecek, istihdam sağlayabilecek düzeye ulaşmasını sağladı. Ancak 2020 yılına göre maliyetlerde yaşanan yüzde 50 oranındaki artış, turizmciyi zor durumda bıraktı. Her şeye rağmen turizmin sürdürülebilirliği sağlamak adına fiyat yükseltmeye gitmeyen turizmci, önümüzdeki yıl için ise planını çizdi. 2022 için fiyat artışı yaşanacağına değinen Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA) ile Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Yönetim Kurulu Üyesi ve Alanya Turistik İşletmeciler Derneği (ALTİD) Başkanı Burhan Sili, sayı odaklı değil, kar odaklı bir turizm yaşamak istediklerini belirtti. 

GEÇEN SENEYE GÖRE YÜZDE 50 ARTTI
Sili, "Konaklama sektöründe girdi maliyetleri ve işçilik maliyetleri geçen seneye oranla ortalamada yüzde 45-50 civarında artış gösterdi. Tabii yenileme ve yatırıma yönelik girdi maliyetlerimizde de ciddi oranda artışlar söz konusu. Özellikle enerji ve yiyecek-içecek malzemelerinde yani meyve, sebze, et, balık, süt ve süt ürünleri ve de alkollü içki maliyetlerimiz en yüksek oranlarda artışı gördü" dedi. 

TURİZMCİ FİYAT ARTIŞINA GİTMEDİ
Maliyet artışlarına rağmen bölgedeki turizmcilerin fiyat artışına gitmediğine değinen Sili, "Bölgemizde sektör, hizmet ve servis kalitesini sürdürebilmek adına bu maliyet artışlarına rağmen mevcut talep durumunu da göz önünde bulundurarak fiyat artışlarına gitmekten kaçındı. Sezonun pandemi nedeniyle kısa süreli olması ve misafir geliş sayılarının durumuyla birlikte karlılıktan ziyade maliyetleri karşılayabilme noktasına odaklanıldı. Ve mümkün olduğunca personellerimizin istihdamı önceliklerimiz arasında yer aldı" diye konuştu. 

SIRADA KAR ETMEK VAR
Bundan sonraki süreçte sayılardan çok karlılığa odaklanmaları gerektiğini ifade eden Sili, "Önümüzdeki sezonlarda talebin bu seneden daha iyi bir noktada olacağını öngörerek anlaşmalarımızı belirli oranlarda artışlarla yapmaya çalışıyoruz. Burada temel amaç, sürdürülebilirliğin ve kaliteli/doğru servisin sağlanması ki bundan sonra genel olarak sayıdan çok karlılığa odaklanmamız gerekiyor. Ayrıca maliyetlerde kontrolü sağlayabilmek adına işletmelerde erken ve ortak alımlar söz konusu olabilir. Tabii tüm bu önlemler işletmelerin gücüyle de doğru orantılı olacaktır" dedi.

Güncelleme Tarihi: 14 Eylül 2021, 19:18
YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner107

banner157