banner84

Turizmde iç pazar eğilimi yükseliyor

Avrupa'da etkisi hâlâ süren ekonomik kriz, Asya'da bölgelerarası gelişen ilişkiler, diğer ülkelerdeki siyasal olaylar nedeniyle tatilciler iç pazara yönelmeye başladı

Turizmde iç pazar  eğilimi yükseliyor
 Kendi ülkesinde tatil yapmak, Avrupa başta olmak üzere dünya genelinde yükselen bir eğilim olarak dikkat çekmeye başladı. 2014’tün turizmde ağır basan eğilimlerinden biri olarak dikkati çeken kendi ülkesinde tatil yapma eğilimi, araştırma verilerine de yansıyor. 
Euromonitor International’ın hayata geçirdiği, Türkiye’nin de içinde bulunduğu Avrupa ülkelerinde 2014’ün seyahat eğilimlerini tespit eden Pasaport Araştırması’na göre Türkiye’nin de içinde bulunduğu Avrupa ülkelerinin vatandaşları, tatil dönemlerini kendi ülkelerinde geçirecekler. 
Yayımlanan öngörülere göre 2014’te 22,9 milyon adet yurt içi seyahat gerçekleşmesi bekleniyor. Buna göre kendi ülkesinde tatil yapacakların oranı geçen yıla göre % 6,3 artmış olacak. 
AVRUPA'DA ARTIYOR
Öte yandan Avrupa’da son yıllarda yurt içi pazarların paylarında artış gözleniyor. Ekin Grubu Araştırma Birimi’nin derlediği bilgilere göre, yurt içi pazar payının en yüksek olduğu Fransa’da bu oran yüzde 40’lara yaklaşırken İtalya, Polonya gibi ülkelerde de yüzde 35’lik paylar dikkat çekiyor. 
Avrupa’da yut içi turizm pazarının genel içindeki paylarında dikkat çeken ülkeler arasında özellikle yurt dışına en çok turist gönderen Almanya ve İngiltere dikkat çekiyor. Almanya’da iç pazarın payı yüzde 21,6 iken, İngiltere’de bu payın yüzde 20 civarında olduğu görülüyor. 
Asya ülkelerinde de benzer bir eğilimin söz konusu olduğu, turizmde gelişen Asya’da, büyümenin daha çok bölgesel bazlı olacağı, bunun da iç pazarların büyümesini beraberinde getireceği ifade ediliyor. 

Güncelleme Tarihi: 20 Haziran 2014, 15:16
YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner107

banner157