banner84

Turizmin kurtuluş reçetesi Ortadoğu ve iç pazar

ALTİD Başkanı Sili, turizmin kötü dönemlerinde iç ve Ortadoğu pazarının önemli rol oynadığını söyledi. 2019 turizm sezonu ile birlikte de bayram nedeniyle turizmin olmazsa olmazı iç pazara gerekli kontenjanı ayırdıklarını, Ortadoğu pazarının da artış gösterdiğini belirtti

Turizmin kurtuluş reçetesi Ortadoğu ve iç pazar

Engin ANAK
Alanya Turistik İşletmeciler Derneği (ALTİD) Başkanı Burhan Sili, her geçen gün turizm sezonunda alternatif pazarların arttığını ifade etti. 2016 yılı itibariyle kötü bir sezon yaşayan turizmcilerin, ölü sezonu iç pazar ve Ortadoğu pazarı ile canlandırdığını söyledi. Bayram tatilinin yaklaşması ile birlikte iç pazara yüzde 25'lik bir kontenjan ayırdıklarını söyleyen Sili, turizmci için iç pazarının olmazsa olmazları arasında yer aldığını söyledi. Sili, "İç pazar olmazsa olmaz bizler için. Çünkü turizmin yapıldığı ülkelerde her zaman söylemişimdir, yüzde 20, yüzde 25 oranında bir iç pazar ana girdisine ihtiyacımız var. En sıkıntılı dönemimiz yani 2016 turizm sezonunda iç pazar bizlere destek oldu. Bu anlamda biz her ne olursa olsun, dış pazarın talebine rağmen iç pazara belirli bir kontenjan ayırmak zorundayız. Bunu tüm tesislerimizde de paylaşıyoruz. En azından bölge olarak bayram döneminde ya da tatil döneminde biliyorsunuz iç pazarın ağırlıklı dönemi 15 Haziran-30 Ağustos arasıdır. bu dönemde minimumda yüzde 20 kontenjan ayrılmasına gidiyoruz. Bölge olarak arkadaşlarımızla da yaptığımız görüşmelerde bu oranda bir kontenjanda ayrıldığını gözlemliyoruz. Bunu da memnuniyet verici buluyorum" dedi.
YENİ KAYNAK: ORTADOĞU
Ortadoğu'nun talebinin her geçen sene arttığını söyleyen Sili, "Ortadoğu ve diğer Hindistan, Çin gibi pazarlar bizim kaynak pazarı artırma yönünde ülke olarak yapmış olduğumuz girişimlerin bir sonucu olarak Alanya'ya da yansıyacaktır. Tabii Ortadoğu en yakın pazar olması sebebiyle ve kültür anlamında bizim onlarla olan ilişkilerimiz bize olan taleplerini daha olumlu noktada gelişmesine neden oluyor. Hem hükümet hem de bizler bu noktada ciddi çalışmalar yapıyoruz. Son 3 seneye kıyasladığımızda zaman zaten genel anlamıyla Avrupa pazarındaki düşüşler, Rusya pazarındaki bir dönem hiç olmaması ve yavaş yavaş artmış olması tüm olgulara rağmen biz 2017'de Antalya ve Alanya Gazipaşa 10 milyon rakamını yakaladık. 2016'da bu rakam 6,5 milyonda toplam olarak, 2018'de de hala Avrupa pazarının eksilerinin devam etmesine rağmen biz 13 buçuk milyon rakamına ulaştık. Böyle baktığınız zaman tabii ki hem Antalya genelinde ve dolayısıyla Alanya üzerinde farklı kaynak pazarlarının devreye girmiş olduğunu gözlemliyoruz ki bunlardan bir tanesi de Ortadoğu pazarı. Irak, İran gibi pazarlardan bize talep geçmiş dönemlere nazaran artmış durumda, yeterli değil. Ama onun için de çaba göstermeye devam ediliyor karşılıklı bu ülkelerle olan ilişkiler beni de bunda payı var" diye konuştu. 

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Üye değilseniz hemen üye olun veya giriş yapın.

SIRADAKİ HABER

banner107