1947 yılında kurulan ve yıllardır portakal suyu denince akla gelen markalardan biri olan Tropicana, son dönemde iklim değişikliği ve tarımsal hastalıklar nedeniyle büyük kayıplar yaşadı. Florida’da ardı ardına meydana gelen güçlü kasırgalar ve portakal ağaçlarını tehdit eden hastalıklar, firmanın en önemli hammaddesi olan portakal üretimini sekteye uğrattı.
ŞİRKET GELİR KAYBI VE KAR DÜŞÜŞÜYLE KARŞI KARŞIYA
CNN Business’ın haberine göre, Tropicana geçtiğimiz çeyrekte gelirlerinde %4’lük bir düşüş yaşarken, net kârı %10 azaldı. Şirketin ana hissedarı olan PAI Partners, finansal krizi aşmak için 30 milyon dolarlık bir acil kredi sağlarken, PepsiCo ise Tropicana’daki yatırımının değerini 135 milyon dolar aşağı çekti.
TÜKETİCİLER SAĞLIKLI ALTERNATİFLERE YÖNELİYOR
Portakal üretimindeki sıkıntıların yanı sıra, değişen tüketici alışkanlıkları da Tropicana’yı zor durumda bıraktı. Yüksek şeker içeriğinden kaçınan müşteriler daha sağlıklı içeceklere yönelirken, Tropicana da bu eğilime ayak uydurmaya çalıştı. 2023’te piyasaya sürdüğü şeker içermeyen portakal suyu ve gazlı içecek serisiyle yeni bir kitleye hitap etmeyi amaçladı. Ancak markanın 80 yıl boyunca portakal suyu ile özdeşleşmiş olması, bu geçişi zorlaştırdı.
MÜŞTERİLER ŞİŞE KÜÇÜLTME HAMLESİNE TEPKİLİ
Tropicana’nın yeniden markalaşma sürecinde ambalajlarını değiştirmesi ve 52 ons'luk (yaklaşık 1.5 litre) şişe boyutunu 46 ons’a (yaklaşık 1.35 litre) düşürmesi, sadık müşterileri tarafından büyük tepkiyle karşılandı. Şirket, fiyatları artırmamak adına bu adımı attığını savunsa da tüketiciler bunu "gizli zam" olarak değerlendirdi.
İklim değişikliği, meyve hastalıkları, yükselen maliyetler ve değişen tüketici tercihleriyle boğuşan Tropicana, en zorlu dönemlerinden birini yaşıyor. Şirketin bu krizden nasıl çıkacağı merak konusu. -Haber Merkezi